نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 14:38

طرح جامع ساماندهی چهل اختران قم در آستانه اجرا قرار گرفت

قم- مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر از نهایی شدن طرح جامع ساماندهی چهل اختران و اجرای ان پس از تصویب در کمیسیون ماده ۵ استان خبر داد.

علیرضا خاکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ساماندهی چهل اختران قم از جمله پروژه‌هایی است که طی سال‌های اخیر به دلیل مشکلات مختلف از جمله مسائل مالی ناشی از افزایش قیمت‌ها و دیگر چالش‌ها، معطل مانده است

مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر ابراز داشت: در روزهای پایانی سال گذشته جلسه‌ای با حضور استاندار، شهردار و مسئولان استان جهت بررسی آخرین وضعیت این پروژه و مشکلات پیش رو برگزار و مقرر شد تا طرح جامع ساماندهی و تعیین تکلیف نهایی پروژه چهل اختران تهیه شود.

وی گفت: طرح جامع پروژه چهل اختران با تلاش کارشناسان و دریافت نظرهای اهالی منطقه نهایی شد که این طرح در کمیته فنی استانداری قم به تصویب رسیده که در گام بعدی می‌بایست به تصویب کمیسیون ماده ۵ استان نیز برسد تا در نهایت به مرحله اجرا در آید.

گفتنی است در اسفندماه سال گذشته بنا به دستور استاندار مقرر شد تا طرح ساماندهی چهل اختران با در نظر گرفتن مسائل این محله از جمله مسائل فرهنگی، تجاری، خدماتی تهیه و تدوین شود.

بر اساس مصوبه دولت، اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان برای پشتیبانی طرح‌های بازآفرینی شهری از جمله ساماندهی چهل اختران اختصاص یافته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1167097

مهمترین اخبار ایران و جهان: