نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 20:24

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهور: قرآن انسان ساز است و زن هم انسان ساز است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه قرآن انسان ساز است و زن هم انسان‌ساز است گفت: زن در اسلام به عنوان رکن خانواده در تأمین سلامت اخلاقی و سعادت خانواده نقش ویژه ای بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با حضور در کنگره زنان تاثیرگذار در سالن همایش ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه مادران و همسران شهدا نمونه بارز زنان تاثیرگذار هستند ابراز داشت: ما مدیون مادران شهدا هستیم، بانوان تاثیرگذاری که تمام  در حرکت های انقلاب و ایستادگی در برابر توطئه ها، فتنه ها، جنگ ها، محاصره ها، تحریم ها با استقامت الگوی ما هستند و امیدواریم مادران ما از بهترین الگو و سیره که دختر پیامبر خداست الگو بگیرند.

وی با اشاره به تبیین مبانی در حوزه زنان توسط امام راحل(ره) اظهار کرد: طبیعتا ما مبانی خودمان را مبانی اسلام و مکتب اهل بیت می‌دانیم و امام راحل(ره) اولین کسی بود که با انقلاب اسلامی، این مبانی را برای ما تبیین کرد و جایگاه زن، چگونگی نگاه به زن، انتظاراتی که از زن می‌رود و خدماتی که از زن باید ارائه شود را برای ما روشن کرد. 

خزعلی افزود: در بسیاری از شاخصه‌ها در عرصه توانمند‌سازی، زنان ایران برتر هستند اما مشکل جدی ما، مسئله رسانه است و ما باید در این بخش حرکتی جدی را شروع کنیم.

معاون رئیس جمهور به رویکرد قرآن نسبت به زنان اشاره کرد و گفت: قرآن کریم نیز به طور خاص در مورد زنان می‌گوید که به آنها ضرر نزنید و به آنها ظلم نکنید.

این استاد دانشگاه  با اشاره به  فرمایش مقام معظم رهبریی مبنی بر اینکه باید قانون محکمی گذاشته شود که هیج کس جرأت ظلم کردن به زن را نداشته باشد، یا در سخنان اخیرشان فرمودند که مجازات سختی برای کسی که می‌خواهد ظلم به زن کند باید در نظر گرفته شود و کسی حق ندارد با زنی بد رفتاری کند اظهار داشت: اینها مبانی دین است که متاسفانه مغفول مانده و در قانون هم دیده نشده است
امیدواریم با درایتی که در این مسئله به خرج داده می‌شود و پشتبانی خوبی که رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند به نتیجه مطلوب برسد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621153

مهمترین اخبار ایران و جهان: