نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 13:22

محکومیت 200 جنگجوی اوکراینی در روسیه به جرم ارتکاب جنایات

وزیر خارجه روسیه گفت دادگاه‌های این کشور تاکنون بیش از ۲۰۰ نماینده تشکیلات مسلح اوکراین را به دلیل ارتکاب جنایات به حبس طولانی محکوم کرده‌ است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف در مصاحبه‌ با خبرگزاری دولتی ریانووستی که یکشنبه منتشر شد گفت این کشور بیش از ۲۰۰ جنگجوی اوکراینی را از آغاز عملیات نظامی در اوکراین به حبس محکوم کرده‌ است. 

لاوروف گفت «دادگاه‌های فدراسیون روسیه تاکنون بیش از ۲۰۰ نماینده تشکیلات مسلح اوکراین را به دلیل ارتکاب جنایات به حبس طولانی محکوم کرده‌ است». 

سازمان ملل متحد هر دو طرف روسیه و اوکراین را به ارتکاب جنایات متعدد در جنگی که در آستانه دو سالگی است متهم می‌کند. در مورد اوکراین، سازمان ملل چند مورد نقض حقوق بشر از سوی مقام‌های اوکراینی علیه کسانی که به همکاری با مقامات روس متهم شده‌اند، یافته است.

لاوروف گفت ارگان اصلی تحقیق روسیه، کمیته تحقیقات، ۴۰۰۰ پرونده جنایی را علیه حدود ۹۰۰ فرد اوکراینی آغاز کرده است. وی افزود این شامل نه تنها اعضای انجمن‌های ملی‌گرای رادیکال می‌شود و نمایندگان نیروهای امنیتی اوکراین و مزدوران می‌شود، بلکه نمایندگان رهبری نظامی و سیاسی اوکراین را هم شامل می‌شود. 

به گفته وزیر خارجه روسیه، آن‌هایی که به صورت غیابی متهم شدند در فهرست تحت تعقیب بین‌المللی قرار گرفتند. 

دیروز شنبه روسیه از حمله هوایی اوکراین به مناطق غیرنظامی شهر بلگورود روسیه خبر داد و افزود در این حملات ۲۲ نفر شامل سه کودک جان باختند. 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اوکراین بلگورود را با دوموشک و چند راکت هدف قرار داد که اغلب آن‌ها ساقط شد اما بقایای آن روی شهر ریخت. فرماندار بلگورود امروز گفت این حمله به ۳۰ ساختمان آپارتمانی و چند خانه و خودرو آسیب زد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621797

مهمترین اخبار ایران و جهان: