نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 16:25

استاد دانشگاه: عمل به وصیتنامه شهیدسلیمانی تمام ایران را حاج قاسم می‌کند

یک مدرس دانشگاه گفت: عمل به وصیتنامه حاج قاسم، تمام ایران را حاج قاسم می‌کند و حاج قاسم به توان ۸۰ میلیون را رقم می‌زند. این صرف یک آرزو یا خیال نیست، کافی است کمی عزم، همت و بصیرت و تفکر او را اخذ کنیم و عمل کنیم. هرچقدر این ارتباط عاطفی با حاج قاسم منجر به ارتباط فکری و عملیاتی با او گردد، هویت حاج قاسمی جامعه بالاتر می‌رود.

سیدابوالقاسم هاشمی مدرس دانشگاه و فعال رسانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت‌های یوم الله 9 دی،گفت: ایران در طول سال‌های پس از انقلاب روزهای حساس و باشکوه زیادی به خود دیده ولی جنس بعضی از این ایام متفاوت و ماندگارتر است. نمونه بی‌بدیل آن یوم‌الله ۹ دی است که راز ماندگاری آن در تجلی احساس مسئولیت مردم بود.

هاشمی ضمن تأکید بر ضرورت تبیین حماسه مردمی 9 دی و لزوم روشنگری پویا ، اظهار کرد: در مدل روشنگری پویا به جای تکیه «بر آنچه گذشت» بیشتر «بر آنچه هست و یا خواهد گذشت» تأکید می‌شود. به واقع روشنگری پویا از تجربه روندها و فتنه‌های گذشته به کشف فتنه‌های فعلی و آینده می‌پردازد و تلاش می‌کند تا با تبیین عوامل فتنه دیروز ،به عناصر فتنه‌های امروز برسد.

وی با اشاره به اینکه روشنگری پویا، مصلحت اندیش اما انقلابی و تا حدی بی پروا است، تصریح کرد: دایره غیریتش و ترکش انتقادش هرآن کسی که از «تراز انقلاب و ولایت خارج» شده باشد را در برمی‌گیرد و در این راه حاضر به «پرداخت هزینه»است. روشنگری پویا با توجه به سیگنال‌های ضعیف موجود به دنبال درک نیروهای فتنه انگیز نهفته و خفته زمان حاضر و نقش آن در بروز فتنه های آینده است .این نوع از روشنگری شرایط، اوضاع و احوال امروز را به گونه‌ای روشن می‌نماید تا مانع از ایجاد غباری دوباره شود.

روشنگری پویا در هر زمان حق و باطل را نشان می‌دهد  

این استاد دانشگاه در ادامه با تأکید بر اینکه روشنگری پویا تابلویی جهت نما است که در هر زمان مسیر را، حق و باطل را و دوست و دشمن را نشان می‌دهد، ادامه داد: البته این مدل از روشنگری نیاز به ملزوماتی دارد، مطالعه زیاد می‌خواهد، پژوهش دقیق می‌خواهد، قلم می‌خواهد، هنر می‌خواهد و از همه مهم‌تر «استعینوا با الصبر و الصلاه» می‌خواهد.

معاون تبیین بسیج استادان دانشگاه آزاد اسلامی رودهن، اظهار کرد: روز ۹ دی ۸۸ شکوه پیوند ناگسستنی امت با امام خویش بود که در سیل خروشان انسان‌های عاشق و ولایت‌مدار متجلی شد، روزی که فتنه‌گران و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در میان حجم عظیم امواج امت اسلامی نفسشان برید و مرگشان رقم خورد و مردم حسینی‌منش ایران اسلامی نشان دادند که اکسیر باطل‌السحر و طغیان اشرافیت علیه مردم سالاری فتنه‌گران از ترکیب و پیوند اعتقادی و عاطفی امت ورهبری ناکام ماند.

هاشمی با اشاره به مکتب سازی در انقلاب اسلامی ایران، بیان کرد: مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان نمونه متأخر آن، از چه خصوصیات و ویژگی هایی برخوردار است؟ شاید بتوان یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های ملی و اجتماعی انقلاب اسلامی را حاج قاسم دانست. مکتب حاج قاسم مکتب بصیرت است. اگر بخواهیم یک انسان تراز انقلاب اسلامی و حتی فراتر از آن انسان تراز تمدن نوین اسلامی را نشان بدهیم و به جهانیان معرفی کنیم، سردار سلیمانی است. حاج قاسم به تعبیر رهبر انقلاب یکی از پرورش‌یافتگان مکتب امام خمینی(ره) و شاگرد برجسته آن است.

حاج قاسم هم مالک بود هم عمار

این فعال رسانه‌ای با طرح دو سؤال، تصریح کرد: شاید سؤال شود چرا حاج قاسم برای امنیت کشور در عراق و سوریه مجاهدت می‌کرد؟ او دنبال حفظ چه منافعی بود که اینگونه خودش را به آب و آتش می‌زد؟ کافیست تا سری به وصیت‌نامه سردار دلها بزنیم، کلام نورانی سردار مثل شهادتش بر جان‌ها مؤثر خواهد بود. اندیشه محوری در وصیت‌نامه سردار، توجه خاص به حقیقت جمهوری اسلامی به عنوان اسلام مجسم در زمانه کنونی است. او دفاع و تقویت جمهوری اسلامی را به هر شکلی دنبال می‌کرد و حتی آن را مهم‌تر از حرم اهل‌بیت می‌دانست چرا که عامل بقای سایر حرم‌ها به حفظ حرم انقلاب و جمهوری است و از این طریق تمام پیشرفت‌ها و خدمت‌ها محقق می‌گردد. اگر حاج قاسم 42 سال خط مقدم بود، ما که پشت خط بودیم باید تبیین می‌کردیم. اما خود حاج قاسم می‌آمد و تبیین می‌کرد یعنی هم مالک بود هم عمار.

کارشناس شبکه هادیان سیاسی با تشریح مشارکت حداکثری در انتخابات از منظر مکتب حاج قاسم، گفت: هر جا هماهنگی دستگاه‌ها با تفکر انقلابی رهبران بیشتر بوده موفقیت‌ها چشمگیر بوده است، خود سردار در جبهه مقاومت نمونه بارز آن است. پس باید کاری کنیم مجلسی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ با این رویکرد سرکار آید. علاوه بر اصل اساسی فوق، سایر اصول سردار نیز به انتخاب درست ما کمک می‌کند.

مهمترین شأن عاقبت به خیری ایستادگی پای ولایت است

تحلیلگر مسائل فرهنگی و سیاسی با بیان اینکه دغدغه دیگر حاج قاسم دغدغه ولایت بود، تصریح کرد: در یکی از سخنرانی‌هایش گفت: «والله والله والله یکی از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی شما با این حکیم فرزانه است» حاج قاسم همه جا رفته و همه جا را دیده و از لحاظ معنوی در اوج معنویت است. سه بار قسم جلاله می‌خورد که مهمترین شأن عاقبت به خیری ایستادگی پای این شخص است، این ترجمه دقیق دغدغه ولایت است. 

وی  با تشریح اینکه ویژگی بزرگ شهید سلیمانی بصیرت و ولایت‌مداری او است و سکوت برخی خواص با ولایت‌مداری آن‌ها همخوانی ندارد، ادامه داد: انقلاب و انقلابی‌گری، خط قرمز حاج قاسم بود.

این مدرس دانشگاه در ادامه با بیان ویژگی‌های برجسته این مکتب و خط روشن ، گفت : از همین رو ما معتقدیم مکتب سلیمانی نیز مکتبی است که شهید سلیمانی و خط سرخ شهادت، به آن زنده است و ولایت فقیه، با آن ماندگار است و نیز جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت، به آن پابرجاست و مهم‌تر از همه امید دنیای اسلام به آن متصل است و با نگرش تمدنی، شکست جبهه جهانی استکبار و صهیونیسم با آن امکان‌پذیر است و شــکل‌دهی بــه امــت واحــده و تمــدن نویــن اسلامی، در پرتــو آن ممکــن و شــدنی اســت.

این فعال ادوار دانشجویی با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی، با مکتب خود توانست پرچم گروه آمریکایی - صهیونیستی داعش را در منطقه غرب آسیا پایین بکشد و پایان سیطره آن شجره خبیثه ملعونه را اعلام کنـد ، تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی نیز همچون مکتب امام خمینی، برای دنیا حرف نو و بدیعی از جنس حکمرانی اسلامی دارد و راه حل‌های ابتکاری و خلاقانه‌ای پیشنهاد می‌کند. چیزهایی در این مکتب زیبا وجود دارد که بشریت، تشنه آنهاست.

عمل به وصیتنامه حاج قاسم، تمام ایران را حاج قاسم می‌کند

وی در ادامه گفت: عمل به وصیتنامه حاج قاسم، تمام ایران را حاج قاسم می‌کند و حاج قاسم به توان ۸۰ میلیون را رقم می‌زند. این صرف یک آرزو یا خیال نیست، کافی است کمی عزم، همت و بصیرت و تفکر او را اخذ کنیم و عمل کنیم. هرچقدر این ارتباط عاطفی با حاج قاسم منجر به ارتباط فکری و عملیاتی با او گردد، هویت حاج قاسمی جامعه بالاتر می‌رود.

هاشمی با تأکید بر امیدافزایی ناظر به واقعیت‌های موجود در جامعه و ذکر این نکته مهم که مردم ما به مکتب شهدا، امام راحل و حاج قاسم سلیمانی امید بسته‌اند ، بیان کرد: امروز جنگ ما جنگ ترکیبی و رسانه‌ای است و دشمنان تلاش دارند تا از طریق جنگ ادراکی و شناختی، ذهن‌ها را عوض کنند و مسائل را به گونه‌ای بیان کنند که گویا در نظام اسلامی هیچ خدمتی انجام نشده است در حالی که خدمات و پیشرفت‌های فراوانی در گوشه و کنار کشورمان رخ داده است. فعالیت‌های شهیدسلیمانی در محور بین المللی مقاومت مصداق بارز خدمت بی منت به بشریت بود.

کارشناس شبکه هادیان سیاسی با تأکید بر نهادینه‌کردن تفکر و فرهنگ استکبارستیزی از الگوی مقاومت فعال حاج قاسم، بیان کرد: جوشش تازه‌ای درون رگ های همه امت های حزب الله و نیروهای مقاومت در اقصی نقاط جهان به وجود آورده و به محو و نابودی اسرائیل و خروج کامل آمریکا از کلیه کشورهای اسلامی به ویژه منطقه غرب آسیا خواهد انجامید .

رژیم کودک‌کش اسرائیل در خانه خود نیز امنیت نخواهد داشت

هاشمی در پایان تصریح کرد: فریاد انتقام سخت ملت‌های آزاده جهان به‌ویژه جوانان و گروه‌های مقاومت، سوخت حقیقی و فناوری موشک‌های ما خواهد بود. آمریکای جنایتکار ، رژیم غاصب کودک‌کش اسرائیل از این به بعد در خانه خود نیز امنیت نخواهد داشت.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1622053

مهمترین اخبار ایران و جهان: