نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 16:56

۶۰ درصد تصادفات فوتی کهگیلویه و بویراحمد در این ۱۰ نقطه حادثه‌خیز!

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد از کاهش تصادفات فوتی در استان خبر داد و گفت: تصادفات جرحی و تصادفات منجر به خسارت افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سرهنگ حسین دانایار در نشست شورای راهبری تصادفات با اشاره به اینکه کل راه‌های پلیس راه استان ۶ هزار و ۳۵ کیلومتر است، گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۱۷۵ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۷۹ نفر بود کاهش ۲ درصدی را نشان می‌دهد، اما تصادفات جرحی و تصادفات منجر به خسارت افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه اکثر تصادفات مربوط به پروژه‌هایی است که نیمه کاره رها شده گفت: ۵۸ نفر از فوتی‌ها مربوط به جاده یاسوج_ اصفهان است که ۲۴ درصد حوادث رانندگی را تشکیل می‌دهد.

این مسوول بیان کرد: بالغ بر ۶۰ درصد تصادفات منجر به فوت طی سه سال گذشته در ۱۰ نقطه حادثه خیز اصفهان( پل بزرگ تنگ سریز)، کمربندی یاسوج، محور یاسوج_ اصفهان، محور بابامیدان(پیچ تنگ کناره)، محور بابامیدان(تونل گل زردی)، محور بابامیدان( محدوده پل تنگاری تا دو راهی سپیدار، پیچ چشمه پلنگی)، محور اصفهان( ابتدای تقاطع کریک)، محور اصفهان( زیرگذر و رو گذر گندی خوری)، دهدشت( محور طولیان و محدوده روستای سمغان)،  و کمربندی گچساران بوده که رفع نقاط حادثه‌خیز مورد تاکید است.

دانایار عنوان کرد: ۴۸ درصد تصادفات مربوط به واژگونی و خروج خودرو از جاده، ۴۷ درصد تصادف خودرو با خودرو و پنج درصد مربوط به تصادفات خودرو با عابر پیاده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651153

مهمترین اخبار ایران و جهان: