نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 19:14

موانع قانونی مردمی سازی باید رفع شود

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت گفت: ما هنوز باید برای فهم مدیران تلاش کنیم و مردم باید بدانند راه باز است، موانع قانونی، مانع مردمی سازی است که باید رفع شود و این کار را در دولت دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید احمد عبودتیان، دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت، در شورای اداری استان اصفهان، گفت: مردمی سازی دولت ضرورتی است که در برخی سالها از آن فاصله گرفته شده و نتیجه آن چالش‌های امروز است.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت اظهار کرد: مشکلات و چالش‌های کشور صرفاً با اطلاع رسانی و امکانات و ... رفع نخواهد شد بلکه حضور و اراده مردم است که مشکلات را برطرف خواهد کرد.عبودتیان افزود: هر کشوری بر اساس شاخص‌، فرهنگ و پیشینه خود ایده‌ای در حکمرانی دارد، حضرت امام(ره) الگوی حکمرانی نظام جمهوری اسلامی را نیز به رأی مردم گذاشتند.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم می‌فرمایند باید حرکت عمومی شکل بگیرد و مردم به میدان بیایند، ایشان درباره چگونگی تحقق این امر راهکار حلقه‌های میانی را مطرح کردند که وظیفه دارند با سطوح حاکمیت و مردم مرتبط باشند.

عبودتیان خاطرنشان کرد: البته در بعضی موضوعات حلقه‌های میانی نداریم و باید فعال شوند. کشورهای دنیا روی الگوهایی که برای ما عادی است کار می‌کنند و رویه پیامبران و ائمه نیز همین بوده است که مردم را پای کار بیاورند.

دستیار مردمی سازی دولت سیزدهم افزود: در یکسال و نیم اخیر مشاهده کردیم آمادگی مردم بسیار زیاد است فقط باید بدانند راه باز است، اما ما هنوز باید برای فهم مدیران تلاش کنیم و حلقه‌های میانی نیز فعال‌تر شوند، موانع قانونی هم در خیلی مواقع مانع مردمی سازی است که باید حل شود و ما این کار را در دولت دنبال می‌کنیم.

عبودتیان گفت: مقام معظم رهبری در بحث مشارکت هم الگوی مردمی سازی ارائه کردند و کلمه تواصی را به کار بردند، در امر به معروف می‌گویی و می‌روی اما در تواصی می‌گویی و می‌شنوی، در این الگو مدیران هم دخیل هستند و اگرچه ظاهر سختی دارد اما وقتی اجرا شود همه خود را مسئول می‌دانند و صرفاً دعوت کننده نیستند.

وی ضمن اشاره به پروژه تأمین آب استان اصفهان از دریای جنوب، عنوان کرد: کارشناسان و متخصصان استان اصفهان با الگوی جهادی در این پروژه کاری کردند که پروژه چندین ساله در یک الی دو سال به سامان برسد.

وی ادامه داد: در موضوع انتقال آب دریا به اصفهان با همین الگو توانستیم کار را تا حد زیادی جلو ببریم. این الگو در بخش‌های مختلف قابل اجراست.

عبودتیان اظهار کرد: انتظار می‌رود همانند سایر امور، استان اصفهان در نمونه های مؤثر مردمی سازی دولت پیشتاز باشد و دستگاه‌های اجرایی نیز یک رابط برای انجام این مأموریت که تأکید رهبر انقلاب و ریاست جمهوری است انتخاب و با جدیت این امر را دنبال کنند.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651309

مهمترین اخبار ایران و جهان: