نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 11:28

صدور 4 هزار سند تک برگ برای واحدهای شهرصنعتی کاوه

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تثبیت و صدور 4 هزار فقره سند مالکیت در شهر صنعتی کاوه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حسن بابایی امروز در مراسم تحویل 4 هزار سند تک برگ شهر صنعتی کاوه و اسناد حدنگاری 700 هکتار اراضی زراعی در این منطقه گفت:  یکی از برنامه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بحث حمایت از تولید است، چراکه حمایت از تولید و اشتغال یک مقوله فراقوه‌ای است و دولت به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه عمل کند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از تولید از دغدغه‌های مهم سازمان ثبت است که به طور جدی پیگیری می‌شود، اضافه کرد: آماده سازی و تحویل 4 هزار سند تک برگ در شهر صنعتی کاوه و همچنین برنامه ریزی برای تحویل 3 هزار و چهارصد سند تک برگ در شهرک صنعتی احمد آباد ساوه نشان از عزم این سازمان برای کمک به تحقق شعار سال است.

معاون رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: از مهم‌ترین مزایای صدور سند تک برگ برای واحدهای صنعتی می‌توان به تسهیل در دریافت وام و تسهیلات بانکی و همچنین قانونمند شدن نقل و انتقالات آن اشاره کرد.

بابایی همچنین با اشاره به اینکه صدور اسناد نهضت ملی مسکن در استان نیز توسط این سازمان قابل توجه بود، گفت: در حال حاضر 3 هزار سند مالکیت برای واحدهای مسکونی شهر پرند، زالیان و داود اباد در راستای نهضت ملی مسکن صادر و تقدیم شده است.

وی اشاره به اینکه طرحی در دستور کار است تا اسناد عادی مردم در سامانه‌ها ثبت و برای تبدیل به سند رسمی تعیین تکلیف شود، افزود: طرح الزام به تنظیم اموال غیر منقود که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می‌باشد در مجمع تشخیص در دست بررسی بوده و امیدواریم بزودی نهایی شود.

معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مردم حدا المقدور از معامله با اسناد عادی خودداری کنند، گفت: در صورت لزوم برای معامله با چنین اسناد حتما استعلامات لازم صورت بگیرد تا خریدار در آینده دچار مشکلات قانونی نشود.

گفتنی است رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جریان سفر به ساوه به صورت نمادین با حضور در چند واحد صنعتی، سندهای تک برگی آنها را تحویل صاحبان صنایع داد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632909

مهمترین اخبار ایران و جهان: