نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 18:54

راه‌اندازی ۵۲ ایستگاه پایش آلودگی هوا در سطح کشور

جلسه اضطراری کمیته ملی آلودگی هوا با مشارکت نمایندگان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها‌ی ذیربط در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، محمداسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در جلسه اضطراری کمیته ملی آلودگی هوا، بر ضرورت و اهمیت نحوه صحیح اطلاع‌رسانی و مراقبت از سلامت مردم مخصوصا افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان، مادران باردار و کودکان تاکید کرد و اظهار داشت: رسانه‌های جمعی باید اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه پیامد‌های آلودگی هوا بر سلامت و روش‌های خود مراقبتی برای کاهش این عوارض را در اولویت قراردهند.

مطلق، خارج نکردن خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های فرسوده و اسقاطی از سیستم حمل و نقل و همچنین عدم استفاده از تجهیزات مناسب کنترل آلودگی هوا برای صنایع را از جمله دلایل اصلی آلودگی هوا عنوان کرد.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی همچنین گفت: در حال حاضر ۵۲ ایستگاه پایش آلودگی هوا تحت نظر وزارت بهداشت در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

مطلق تاکید کرد: دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در جلسات مستمر، وضعیت اجرای قانون هوای پاک و اقداماتی که دستگاه‌های اجرایی باید انجام دهند را بطور جدی پیگیری می‌کند.

وی در پایان به مردم به خصوص بیماران قلبی و عروقی توصیه کرد که در مواقع آلودگی هوا حتی الامکان رفت و آمد‌های غیر ضرور نداشته باشند و در صورت ضرورت حتما از ماسک استفاده نمایند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633653

مهمترین اخبار ایران و جهان: