نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 14:49

کره شمالی با موفقیت چند موشک کروز شلیک کرد

کره شمالی با انتشار تصاویری، تأیید کرد که با موفقیت چند موشک کروز را از یک زیردریایی شلیک کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) با انتشار تصاویری تأیید کرد که «پیونگ‌یانگ» روز گذشته (یکشنبه) از یک زیردریایی، موشک‌های کروز «استرلا-3-31» (Strela-3-31) را شلیک کرده است.

بر اساس این گزارش، موشک‌های کره شمالی قبل از آن‌که با موفقیت به اهداف مورد نظر در جزیره‌ای برخورد کند، برای مدت بیش از دو ساعت پرواز کردند.

 

صبح روز گذشته، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی برای دومین بار در کمتر از یک هفته، چند موشک کروز دیگر را به امتداد ساحل شرقی شلیک کرد.

رهبر کره شمالی کیم جونگ اون از نتیجه جدیدترین آزمایش موشک‌های کروز کشورش ابراز رضایت زیادی کرد و با مقام‌های دفاعی پیونگ‌یانگ با دقت در خصوص طرح تجهیز ناوگان کره شمالی با تسلیحات اتمی و ساخت زیردریایی جدید اتمی و دیگر کشتی‌ها برای نیروی دریایی کشورش بحث و گفت‌وگو کرد.

 

جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی چند روز پس از آن انجام گرفت که این کشور موشک جدید راهبردی کروز موسوم به «Pulhwasal-3-31» را با قابلیت هسته‌ای آزمایش کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اوایل صبح روز گذشته، گزارش کرد مجموعه‌ای از تمرین‌های نظامی در هفته‌های اخیر توسط ارتش‌های ایالات متحده و کره جنوبی انجام گرفته است و هشدار داد که این تحرکات دو کشور، با پیامدهای «بی‌رحمانه‌ای» مواجه خواهد شد.

 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1653409

مهمترین اخبار ایران و جهان: