نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 15:24

تأیید صلاحیت ۱۵ داوطلب دیگر مجلس خراسان‌جنوبی

رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات خراسان‌جنوبی گفت:۱۵ داوطلب دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تأیید صلاحیت شدند.

خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ ۱۶ تا ۲۲  مرداد ماه پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که در این مرحله از خراسان جنوبی برای ۴ حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، سربیشه و نهبندان، زیرکوه و قاینات، فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی ۴۷۹ نفر ثبت نام کردند.

اما ثبت نام از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۷ مهر ماه آغاز و ۳ آبان نیز به پایان رسید که در این مرحله ۲۴۵ نفر از خراسان جنوبی داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی بودند.

۲۰ آبان نیز اعلام شد که صلاحیت ۶۵ درصد ثبت نام شدگان تایید شده است و از ثبت نام شدگان نهایی ۱۶۰ نفر تایید و ۲۷ نفر هم تایید صلاحیت نشدند در بین تایید صلاحیت نشدگان مصطفی نخعی، نماینده نهبندان و سربیشه هم قرار داشت و ۳ نماینده دیگر احراز صلاحیت آن ها تایید شد.

همچنین در همان روز اعلام شد که ۴ نفر از داوطلبان از رقابت در این دوره از انتخابات انصراف داده اند.

 آن طور که موسی سلیمی، دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی نیمه دی ماه  گفت:  هیئت نظارت استان، آمار نامزدهای تأیید صلاحیت شده را ۷۳ نفر اعلام کرد

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۲۴۵ نفر در چهار حوزه انتخابیه استان، ثبت نام خود را نهایی کرده اند، تصریح کرد: از این تعداد  ۲۴ نفر انصراف خود را اعلام کرده و یا به نتایج بررسی های هیئت اجرایی شکایتی نداشته اند ( ۹ نفر انصراف و ۱۵ نفر عدم اعتراض و شکایت). 

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه اطلاعات مربوط به ۲۲۱ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیئت نظارت بررسی شده است متذکر شد: از این تعداد ۷۳ نفر در شمار تأیید صلاحیت شده ها، ۱۲۳ نفر عدم تأیید صلاحیت و  ۲۵ نفر هم عدم احراز صلاحیت اعلام شده اند.

دوم بهمن ماه اسامی هزار و ۱۴ داوطلب تایید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال شد که از این تعداد ۱۷ نفر مربوط به خراسان‌جنوبی است و ۶ بهمن ماه  نیز ۷ نفر دیگر در حوزه خراسان جنوبی تایید شدند که با این تعداد افراد تایید صلاحیت شده استان به ۹۷ نفر رسیدند.

امروز نیز حجت الاسلام مهدی یعقوبی، رئیس هیئت نظارت و بارزسی بر انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به اعلام سومین مرحله از نتایج بررسی اعتراض داوطلبان مجلس شورای اسلامی در استان‌ها  اعلام کرد: در این مرحله ۱۵ داوطلب دیگر تایید صلاحیت شدند که جمع داوطلبان تایید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی به ۱۱۳ نفر رسید.

وی افزود: پیرو بررسی‌های صورت گرفته در شورای نگهبان نسبت به اعتراضات و شکایات نامزد‌هایی که در هیات مرکزی نظارت تایید نشده یا صلاحیت آن‌ها احراز نشده بود، سومین مرحله از اعلام نظر شورای نگهبان امروز به استان اعلام شد.

وی با بیان اینکه در این مرحله ۱۵ نفر دیگر تایید صلاحیت شدند گفت: در مجموع تعداد کل نامزد‌های تایید شده استان به ۱۱۳ نفر رسید.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات خراسان جنوبی افزود: در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف با تایید صلاحیت ۶ نفر دیگر، تعداد نامزد‌های تایید شده به ۴۴ نفر رسید.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و سربیشه هم با تایید ۵ نامزد دیگر مجموع نامزد‌های تایید صلاحیت شده به ۳۵ نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه قائنات و زیرکوه هم با تایید ۴ نفر دیگر تعداد نامزد‌های تایید صلاحیت شده به ۲۵ نفر رسید افزود: تعداد نامزد‌های تایید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه تغییری نکرد و آمار تایید شده‌ها همان ۹ نفر است.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه بررسی‌ها در شورای نگهبان طبق قانون تا ۱۹ بهمن ادامه دارد گفت: امیدواریم تعداد دیگری از نامزد‌های نمایندگی مجلس به لیست نامزد‌های تایید صلاحیت شده افزوده شود.

خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی دارای ۴ کرسی است.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1653453

مهمترین اخبار ایران و جهان: