نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 17:12

بازدید نمایندگان شرکت راه آهن روسیه از بندر بین‌المللی «ترکمن‌باشی»

هیأتی متشکل از نمایندگان شرکت «راه آهن لجستیک» روسیه از امکانات و ظرفیت‌های بندر بین‌المللی ترکمن‌باشی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نمایندگان شرکت راه آهن روسیه در چارچوب سفر خود به ترکمنستان از بندر بین‌المللی ترکمن‌باشی بازدید کردند.

هیئت شرکت راه آهن روسیه در چارچوب این سفر به تفصیل با ظرفیت‌ها، خدمات و توانمندی‌های فنی پایانه‌های عمومی، فله، کانتینری و مسافربری بندر دریایی آشنا و با نمایندگان بندر بین‌المللی دریایی ترکمن‌باشی، دمیریولاری و مرکز حمل‌ونقل و لجستیکی ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این مذاکرات امکانات لجستیک در بخش حمل‌ونقل ترکمنستان و مزیت‌های ایجاد شده توسط این کشور برای بارهای ارسالی خارجی بررسی شد.

طرف روسیه طی این مذاکرات به وجود امکان حمل‌ونقل منظم غلات بین بنادر ماخاچ‌قلعه، آستارخان - ترکمن‌باشی در مسیر افغانستان و ایران و همچنین امکان حمل‌ونقل منظم کانتینری بین بنادر «ترکمن باشی» و «آستارخان» اشاره کرد.

نمایندگان شرکت راه آهن روسیه همچنین خاطرنشان کردند که در پی تجزیه و تحلیل، آنها توصیه‌های خود را از طریق کانال‌های رسمی ارسال خواهند کرد.

آنها خاطرنشان کردند که در صورتی ارزیابی مثبت تجزیه و تحلیل‌ها، علاقه‌مند هستند کالاها را از مارس 2024 از طریق دریا به بندر بین المللی ترکمن‌باشی عرضه کنند.

در جریان بازدید از ولایت «بالکان» ترکمنستان میهمانان روسی همچنین از ایستگاه راه آهن «برکت» و «آک یایلا» بازدید کردند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1661797

مهمترین اخبار ایران و جهان: