نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 16:02

نشست خبری "آپاراتچی" برگزار شد

نخستین نشست خبری پنجمین روز از چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر با حضور اصحاب رسانه و برخی از عوامل فیلم آپاراتچی برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری فیلم سینمایی «آپاراتچی» با حضور علی طاهرفر (کارگردان)، سجاد نصراللهی (تهیه‌کننده)، جعفر محمدشاهی (طراح صحنه)، مسعود ملکی (مجری طرح)، بهنام تشکر، تورج الوند، رضا ناجی، حسین عابدینی، جلیل طایفی، امید مبصری، محمدولی فروتن و امین گلستانه از جمله بازیگران این فیلم حضور داشتند.

سجاد نصرالهی تهیه‌کننده فیلم در ابتدای این نشست، گفت: این فیلم، برگرفته از کتاب «آپاراتچی» است. نزدیک به یک سال و نیم، پیش‌تولید طول کشید و پس از آن‌ تولید را آغاز کردیم. شرایط این پروژه به دلیل این که در دهه 60 می‌گذشت، مقداری متفاوت بود. در نهایت فکر می‌کنم توانستیم کار مورد قبولی را ارائه دهیم.

علی طاهرفر کارگردان «آپاراتچی» اظهار داشت: جلیل طایفی یکی از فیلمسازان دهه 60 ماست و در استان تبریز، کارهای مختلفی در حوزه پخش انجام می‌دهد. او بخشی از فروش بلیت‌ فیلم‌هایش را هم به صورت خودجوش به جنگ‌زده‌ها ارائه می‌دهد.

طاهرفر افزود: زمانی که فیلمنامه این اثر نوشته شد، به سراغ مابه‌ازای بیرونی آن رفتیم‌.

تورج الوند بازیگر «آپاراتچی» از تجربه بازی در این فیلم توضیح داد و گفت: از این که نقشی به زبان شیرین آذری بازی کردم، خوشحالم. هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم بتوانم با این گویش بازی کنم زیرا برای من سخت بود؛ اما اکنون فکر می‌کنم بازی در این نقش روی پرده سینما به اصطلاح درآمده است.

الوند اضافه کرد: همواره به استقبال نقش‌های جدید و سخت می‌روم و در این نقش‌ها، تمایل بیشتری برای بازی دارم.

جلیل طایفی کارگردان تبریزی و صاحب خاطرات شفاهی کتاب آپاراتچی، به زبان ترکی صحبت کرد و گفت: من خیلی بلد نیستم فارسی صحبت کنم‌. در کل باید بگویم که من تا کنوم 120 فیلم کار کردم و نزدیک به 80 فیلم، مجوز پخش از ارشاد گرفته است.

 

در حال تکمیل...

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1661709

مهمترین اخبار ایران و جهان: