نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 23:57

کردستان پرچمدار سفرهای استانی رئیس جمهور است

استاندار کردستان با بیان اینکه کردستان امروز پرچمدار سفرهای استانی رئیس جمهور است، گفت: افتتاح پروژه‌های مهم و کم‌نظیر در سفر رئیس جمهور و همچنین استقبال از رئیس جمهور توسط مردم کردستان از دلایل این ادعاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا امشب در جمع مردم روستای هزارخانی از توابع شهرستان سروآباد اظهار داشت: روستای هزارخانی یکی از قطب‌های طریقت و معرفت است و حضور در این روستا را توفیق میدانیم.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های شهرستان سروآباد را باید به عنوان مزیت‌های مهم و اساسی استان بشناسیم، ابراز امیدواری کرد با انجام وظیفه و کار و تلاش، بزرگی مردم را جبران کنیم.

وی با عنوان اینکه گردشگری منطقه هورامان و سروآباد از مهم‌ترین بخش‌های گردشگری استان به شمار می‌رود، گفت: علاوه بر میراث ملموس این منطقه، اصالت مردم آن به عنوان میراثی ناملموس است.

زارعی‌کوشا ادامه داد: سروآباد جز نقاط محروم نیست و  اما محرومیتی از گذشته به دلایل مختلف ایجاد شده و امروز ما وظیفه داریم آن را برطرف کنیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه در سال‌هایی که دیگر استان‌های کشور در حال توسعه خود بودند، کردستان با جنگ تحمیلی دست و پنجه نرم می‌کرد، خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تمام تلاش این بود که خاک و مرز کشور را حفاظت کنیم.

وی، برطرف کردن این فاصله توسعه با دیگر استان‌ها را نیازمند جذب توجه ویژه دولت به استان دانست و اضافه کرد: ایجاد همدلی میان مردم نیز باعث این جلب توجه می‌شود و طمع دشمنان به کشور را ناامید کنیم.

زارعی‌کوشا کردستان را یکی از امن‌ترین استان‌های کشور خواند و گفت: این امنیت باعث توجه ویژه به کردستان می‌شود و آن را برجسته می‌کند.

استاندار کردستان همچنین از انجام ۱۱۵ سفر شهرستانی خود طی ۲۵ ماه گذشته در استان خبر داد. 

و ی با اشاره به مشکلات و اغتشاشات سال گذشته و برجسته‌سازی رسانه‌های معاند در خصوص این مسائل خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته برچسب امنیتی مانع توسعه کردستان بوده و سرمایه‌گذاری را جذب نمی‌کرد و اولین اولویت این بود که این برچسب از استان کردستان برداشته شود‌.

زارعی‌کوشا افزود: در شهرستان سروآباد مشکل امنیتی نداریم و برگزاری جشنواره‌های مختلف نشان از این امنیت دارد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: با مقایسه بودجه استان در سال‌های گذشته می‌توان دریافت که دولت توجه ویژه‌ای به کردستان دارد، به نحوی که در سال ۱۳۹۹ میزان ۱۲۶ میلیارد تومان بودجه عمرانی استان بوده و در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۷ هزار میلیارد تومان رسید اما هزینه‌کرد بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان است. 

وی با عنوان اینکه کردستان امروز پرچمدار سفرهای استانی رئیس جمهور است، گفت: افتتاح پروژه‌های مهم و کم‌نظیر در سفر رئیس جمهور و همچنین استقبال از رئیس جمهور توسط مردم کردستان از دلایل این ادعاست.

زارعی‌کوشا به انتخابات سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: برچسبی از کردستان ماندگار شده که مردم آن در انتخابات مشارکت کمی دارد، بنده اعتقاد دارم مردم کردستان قدرشناس‌ترین مردم ایران هستند و برای این قدرشناسی باید این برچسب را نیز برداریم. 

استاندار کردستان گفت: برای توسعه سروآباد چند محور باید پیگیری شود و شاخص اجرای طرح هادی سروآباد نسبت به میانگین کشوری و استانی وضعیت بهتری دارد.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه پروژه‌های پمپاژ آب این شهرستان در اولویت قرار دارد، افزود: در زمینه جاده نیز کارهای خوبی انجام شده و ۳.۲ کیلومتر جاده روستای هزارخانی نهایتا تا هفته دولت سال آینده افتتاح می‌شود.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619397

مهمترین اخبار ایران و جهان: