نیوز سیتی!
10 فروردین 1403 - 16:19

«ریشا» شیر باغ وحش مشهد تلف شد

«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد که زاده همین مکان بود، پس از حدود ۲ ماه از رسانه‌ای شدن حال وخیمش، شب گذشته تلف شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، اطلاعیه مشترک ادارات کل حفاظت محیط زیست و دامپزشکی خراسان رضوی خبر از تلف شدن ریشا بر اثر بیماری دارد.

براساس اطلاعیه صادره ادارات کل نامبرده، بنا به ضرورت تشخیص علت مرگ این گونه حیات وحش، نمونه برداری و عملیات کالبد گشایی صبح امروز با حضور نمایندگان ادارات کل دامپزشکی، محیط زیست و مسوولان باغ وحش مشهد انجام شده و آزمایشات لازم اخذ شده که نتایج پس از بررسی های پاتولوژی و کارشناسی به اطلاع خواهد رسید.

گفتنی است؛ اواخر بهمن ماه 1402 تصویری از شیر نر 9 ساله لاغر اندامی از باغ وحش مشهد در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و گمانه زنی فعالان فضای مجازی و محیط زیست در خصوص سوء تغذیه این حیوان را به همراه داشت. اما بررسی تیم متخصص با حضور 9 دامپزشک در همان زمان نشان داد که میزان گلبولهای سفید کروی شکل در بدن این گونه، اندکی زیاد و نشان دهنده وجود عفونت است، ضمن اینکه در زمان انجام معاینات، شیر دچار دفع مدفوع بود.

طبق اعلام مسئولان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در همان زمان ، بر اساس نتایج حاصل از معاینات تخصصی، درمان آنتی بیوتیکی، استفاده از پروبیوتیک‌ها، استفاده از او.آر. اس به همراه غذای کنترل شده برای این حیوان لحاظ شد و این روند تا واپسین روزهای اسفند ماه ادامه داشت تا اینکه ادامه حال نامساعد ریشا در نهایت منجر به تلف شدن این گونه ارزشمند شد.

انتهای پیام/282/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1692509

مهمترین اخبار ایران و جهان: