نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 11:01

برگزاری دوره‌های تخصصی برای 100 هزار کارگر ازبکستان

رئیس جمهور ازبکستان دستور داد تا آموزش زبان خارجه و مهارت‌های مورد نیاز برای 100 هزار شهروند این کشور با هدف مهاجرت کاری سازمان یافته اجرا گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در نشستی دستور آموزش زبان خارجه و مهارت‌های مورد نیاز برای 100 هزار شهروند این کشور با هدف مهاجرت کاری سازمان یافته را ارائه کرد.

میرضیایف در نشستی انتقاداتی در مورد اشتغال‌زایی در این کشور بیان کرد و گفت: برنامه ریزی می‌شود در سال 2024 میلادی 5 میلیون شغل ایجاد شود. در این راستا برای کاهش شدید فقر ایجاد شغل با درآمد دائمی ضروری است.

در سال گذشته میلادی در 16 ناحیه و شهر برنامه ایجاد شغل دائمی در سطح کمتر از 70 درصد قرار گرفته است. میرضیایف از موسسات استخدامی انتقاد کرد که شرایط اعطای یارانه برای جویندگان کار را تسهیل کردند.

دستیاران استاندارهای که در 319 محله کشور در جلب مشارکت مردم در کسب و کار، افزایش اشتغال و کاهش فقر نتیجه‌ای نگرفته‌اند به دستور رئیس جمهور ازبکستان تغییر خواهند کرد.

علاوه بر این، خاطرنشان شد که فعالیت موسسات آموزش حرفه‌ای وابسته به سیستم استخدامی در سطح مناسبی قرار ندارد.

به عنوان مثال، اکثر هموطنانی که در حال حاضر در خارج از کشور مشغول به کار هستند، در مشاغل عادی، سخت با دستمزد کم مشغول به کار هستند. در حالی‌که در چارچوب قراردادهای با کشورهای پیشرفته اروپا و آسیا درخواستی برای 150 هزار کارگر دریافت شده، اما تنها 9 هزار نفر (6 درصد) اعزام شدند.

رئیس جمهور ازبکستان به وزارت اشتغال و کاهش فقر دستور رفع نواقص در ایجاد اشتغال و آموزش حرفه‌ای مردم، آموزش زبان خارجه و مهارت‌های مورد نیاز 100 هزار کارگربه صورت سازمان یافته برای کار در کارخانجات خارجی را داد.

موسسه پیش‌بینی و مطالعات اقتصاد کلان در سال 2022 میلادی مسیرهای جدیدی را برای مهاجران کاری از ازبکستان در زمینه کاهش وجوه ارسالی از روسیه ارزیابی کرد. همچنین از لهستان، بلغارستان، لیتوانی، چک و دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی به عنوان مقاصد جذاب برای توسعه مهاجرت کاری نام برده شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641697

مهمترین اخبار ایران و جهان: