نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 14:33

برنامه ترکمنستان برای افزایش تو لید و صادرات حامل‌های انرژی در سال 2024

در اولین اجلاس کابینه دولت ترکمنستان در سال جدید میلادی، موضوع توسعه اقتصادی این کشور با محوریت افزایش تو لید و صادرات حامل‌های انرژی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، اولین نشست کابینه وزیران ترکمنستان به صورت مجازی و تحت ریاست «سردار بردی‌محمداف» رئیس جمهور این کشور برگزار شد.

در این دیدار «باتیر آمانف» معاون نخست‌وزیر از برنامه کاری مجتمع نفت و گاز در سال جاری میلادی گزارش داد.

بر اساس این طرح، کنسرن‌های دولتی «ترکمن‌گاز» و «ترکمن‌نبیت» موظف شده‌اند میادین جدید نفت و گاز، افزایش تولید گاز طبیعی و همراه، نفت و میعانات گازی را توسعه و تولید گاز مایع و صادرات منابع انرژی را به بازارهای خارجی افزایش دهند.

بنابر سخنان آنایف، شرکت دولتی «ترکمن‌ژئولوژی» باید تلاش‌های خود را بر جستجوی سازنده‌های جدید نفت و گاز، مواد معدنی جامد و آب‌های زیرزمینی و همچنین بر معرفی فن‌آوری‌های اکتشافی پیشرفته متمرکز کند.

بنابر این طرح، علاوه بر ایجاد مشاغل جدید، آموزش کارکنان و اقداماتی برای جذب متخصصان جوان به فعالیت‌های علمی در صنعت نفت و گاز پیش‌بینی شده است.

سردی‌محمداف در جمع‌بندی این گزارش خاطرنشان کرد که به لطف اجرای موفق سیاست انرژی، بخش نفت‌وگاز که موتور محرکه اقتصاد ملی به شمار می‌رود به طور پویا در حال توسعه و بهبود است.

در این راستا، رئیس جمهور ترکمنستان به معاون نخست وزیر دستور داد تا با مسئولیت ویژه‌ به حل مهم‌ترین وظایف مجموعه سوخت و انرژی در سال 2024 میلادی بپردازد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632009

مهمترین اخبار ایران و جهان: