نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 22:30

فردا روز لامرد است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گفت: با افتتاح نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی ،هنری ، عمرانی ، صنعتی ، ورزشی ، میراث فرهنگی و گردشگری و...برای اولین بار، شاهد معرفی پتانسیل و ظرفیت های بالای شهرستان در حوزه های مختلف به مردم لامرد و استان خواهیم بود.*

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان لامرد با اشاره به برگزاری روز و هفته لامرد در 19دی ماه  گفت: برای نشان دادن ظرفیت ها و پتانسیل های تاریخی، ورزشی، اقتصادی، فرهنگی، هنری، گردشکری، علمی، دینی و... شهرستان، یک فرصت مغتنمی بوجود آمد تا بتوانیم این شهرستان را به همشهریان، هم استانی ها و هموطنان معرفی کنیم.

وی بیان کرد: از سال ۱۴۰۱ با تهیه سند زیست بوم فرهنگی شهرستان لامرد توسط کمیته ای به همین نام  وقایع و رویدادهای تاریخی که شهرستان در آن تاثیرگذار بوده را احصا کردیم.

هنرپیشه گفت: در جلسه آبان ماه شورای اداری در سال ۱۴۰۱ به اتفاق آراء و بدون نظر مخالف با عنایت به غیورمردی، سلحشوری و نقش پررنگ شهرستان لامرد در عملیات کربلای چهار و پنج و تقدیم ۳۶شهید، "۱۹ دی ماه بعنوان روز لامرد" و از ۱۹ لغایت۲۶ دی ماه بعنوان هفته لامرد نیز نامگذاری شده است.

وی، هدف از برگزاری روز لامرد و هفته لامرد را معرفی پتانسیل و ظرفیت بالای شهرستان در حوزه های مختلف یاد کرد و گفت: معرفی و تجلیل از مفاخر و افتخارآفرینان لامرد در حوزه های علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، و عمرانی است.

هنرپیشه تصریح کرد: بیش از ۶۰ غرفه در این نمایشگاه دایر می شود که غرفه های نمایشگاه لامرد قدیم، انقلاب، دفاع مقدس و آیین های سنتی نیز به تصویر کشیده می شود و در معرض دید عموم قرار داده خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که غرفه هایی از پنج بخش مرکزی، علامرودشت، اشکنان، چاهورز، و خیرگو نیز دایر می شود اظهار کرد: ماکت آموزش نظام قدیم، آیین های سنتی، لباس های محلی، غرفه های غذاهای محلی و پخت نان نیز برپا خواهد شد.

هنرپیشه گفت: در دومین  روز  هفته لامرد با برپایی یادواره ۳۶ شهید عملیات غرور آفرین کربلا ۴ و ۵   تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و بیان خاطرات و استفاده از سخنرانان مطرح کشوری  خواهیم داشت.

وی با بیان این موضوع که مراسم پیاده روی همگانی لامردی ها در شب جمعه را خواهیم داشت خاطرنشان کرد: مراسم رونمایی از کتاب تعدادی از مولفان بومی  همراه با برگزاری نمایشگاه کتاب نویسندگان را خواهیم داشت.

او گفت:همایش لامرد در مسیر توسعه ،  کارگاه داستان نویسی استاد احمد اکبرپورهمراه با مسابقات فرهنگی و هنری شامل انشاء، مسابقه پیامکی،  مسابقه نقاشی و مسابقه کتاب خوانی با موضوع لامرد و مسایل مرتبط را اجرا خواهیم کرد.

وی، برنامه اردوی راهیان پیشرفت و بازدید از صنایع و پیشرفت های لامرد و اماکن تاریخی، زیارتی و... سطح شهرستان در هفته لامرد را از دیگر برنامه های هفته لامرد ذکر کرد.

هنرپیشه گفت: این برنامه ها با محوریت شورای فرهنگ عمومی شهرستان و با پنج کارگروه نمایشگاه ها، فرهنگی هنری ورزشی و مراسمات، تبلیغات، تشریفات و نظارت است.

وی در پایان با بیان اینکه در فصل سرما قرار داریم خاطر نشان کرد تمام تلاش اعضای ستاد این بود و هست که از مکان‌های مسقف و سالن ها برای اجرای برنامه ها استفاده شود.

 

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631297

مهمترین اخبار ایران و جهان: