نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 07:37

فارس من| توان پرداخت اقساط مسکن ملی 160 واحدی بندرعباس را نداریم

جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس در پویشی از عدم توان خود در پرداخت اقساط مسکن ملی 160 واحدی گلایه مندند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی در این خبرگزاری با عنوان « توان پرداخت اقساط مسکن ملی 160 واحدی بندرعباس را نداریم» آورده اند:

ما جمعی از متقاضیان مسکن ملی و مشخصا مسکن ملی ۱۶۰ واحدی بندرعباس هستیم. صد البته این مطالبه، حرف دل متقاضیان مسکن ملی در کشور است. از مشکلات مسکن ملی بحث سود و اقساط بالای این وام است چرا که این وام به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۷ ساله به علاوه ۷۰ میلیون تومان سود مشارکت محاسبه می‌شود.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم اینکه اگر در روش پرداخت معمول و یکنواخت، ماهیانه تقریباً ۱۰ میلیون تومان محاسبه شود، بازپرداخت آن در طول ۱۷ سال، مبلغ سرسام‌آور تقریبا بیش از یک میلیارد و نهصد میلیون خواهد بود. پس بازپرداخت این وام با این اقساط و سود بالا در توان متقاضیان مسکن ملی که اکثرا قشر متوسط رو به پایین جامعه هستند غیرممکن است، مگر یک کارگر یا یک کارمند معمولی بیش از ۷ الی ۱۰ میلیون تومان دریافتی ماهیانه دارد؟

مگر تصویب نشده که مبلغ اقساط وام مسکن نباید بیش از پایه حقوق دریافت کننده وام باشد؟خواهش می‌کنم جهت تغییر این وضعیت، حمایت کنید.

خبرگزاری فارس هرمزگان تلاش خواهد کرد تا این مطالبه را به گوش مسؤولان و نمایندگان مجلس رسانده و از آنها بخواهد راه چاره ای برای این وضعیت بیابند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1638109

مهمترین اخبار ایران و جهان: