نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 12:08

مدودف: اعزام نیروی بریتانیا به کی‌یف، اعلام جنگ با روسیه است

رئیس‌جمهور سابق روسیه می‌گوید هر گونه اعزام و استقرار نیروهای بریتانیایی در اوکراین به منزله جنگ با روسیه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس ،«دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور سابق روسیه و یکی  از متحدان ارشد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور فعلی روسیه هشدار داده است که هر گونه اقدام بریتانیا جهت استقرار و اعزام نیروهای نظامی‌اش در اوکراین به منزله جنگ این کشور علیه روسیه تلقی خواهد شد.

به گزارش «رویترز» مدودف که اکنون معاون رئیس شورای امنیت روسیه است این اظهارات را در واکنش به سفر «ریشی سوناک» نخست‌وزیر بریتانیا به کی‌یف برای اعلام افزایش بوجه نظامی این کشور جهت کمک به اوکراین به منظور خرید پهپادهای نظامی جدید عنوان کرد.

وی در واکنش به این اقدام عنوان کرد: امیدوارم که انگلیسی‌های خودبزرگ بین به عنوان دشمنان همیشگی ما بفهمند که استقرار یک گروه نظامی رسمی در اوکراین به منزله اعلان جنگ علیه کشور ما خواهد بود.  

مدودف که به دلیل اظهارات تند و مکررش از سوی دیپلمات‌ها به عنوان فردی با تفکرات جنگ‌طلب در کرملین تعریف شده است از غربی‌ها در سوالی انتقادی علیه سیاست‌های بریتانیا در اوکراین پرسیده است که اگر هیئت سوناک مورد هدف گلوله‌های خوشه‌ای در مرکز کی‌یف قرار بگیرد، آنها چه احساسی خواهند داشت. اتفاقی که به گفته وی اخیرا برای غیرنظامیان روسیه در شهر بلگورود رخ داد.

اظهارات مدودف در حالی انجام می‌گیرد که بلگورود در جنوب روسیه و نزدیکی مرز اوکراین طی ماه‌های اخیر هدف موشک‌ها و حمله پهپادهای اوکراینی قرار گرفته است.

مدودف به حادثه‌ای اشاره کرد که به موجب آن در تاریخ ۳۰ دسامبر، طبق گزارشات روسیه، حداقل ۲۰ نفر از جمله دو کودک کشته و ۱۱۱ نفر دیگر در حملات «بی‌رویه» اوکراین با استفاده از بمب‌های خوشه‌ای کشته شدند.

ریشی سوناک در جریان دیدار با زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از بسته کمک تسلیحاتی دیدی به ارزش ۲.۵ میلیارد پوند به این کشور برای تداوم جنگ با روسیه خبر داد. این بسته شامل موشک‌های دوربرد، سامانه‌های پدافند هوایی و تجهیزات امنیت دریای و دیگر تسلیحاتی همچون مهمات توپخانه‌ای می‌شود.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635853

مهمترین اخبار ایران و جهان: