نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 09:17

کشاورزان کرمانشاهی؛ از تشویق‌های دولت برای یکپارچه‌سازی اراضی بهره‌مند شوید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی برای افزایش میزان بازدهی محصول و کاهش هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت و همچنین جلوگیری از تعبیرات کاربری غیرقانونی در استان در حال اجرا ست

علی چاله‌چاله، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در مناطق مختلف استان کرمانشاه در حال اجراست و در هر شهرستانی یک منطقه الگویی برای سرعت اجرایی طرح مشخص شده است. 

وی با اشاره به نمونه‌های موفق یکپارچه‌سازی اراضی در شهرستان‌های هرسین و کرمانشاه که ۱۰۰درصد عملیاتی و اجرایی شده است، گفت: کشاورزانی که از طرح یکپارچه‌سازی اراضی استقبال کنند مشوق‌های ویژه‌ای دریافت خواهند کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در توضیح مشوق‌های ویژه در طرح یکپارچه‌سازی اراضی، تصریح کرد: اولویت یارانه اجرایی سیستم آبیاری تحت فشار که در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد با کسانی‌ست که نسبت به یکپارچه‌سازی اراضی اقدام کنند.

وی به مشوق‌های در زمینه صدور زمین در راستای یکپارچه‌سازی اراضی اشاره‌ای داشت و یادآور شد: متقاضیان اسناد اراضی که در منطقه کشاورزی روستای خود نسبت به یکپارچه‌سازی اراضی اقدام کرده در اولویت برنامه‌های رفع تداخل و صدور سند اراضی کشاورزی قرار دارند.

چاله‌چاله هدف از اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی را حفظ کاربری‌ اراضی، زراعی، باغی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز عنوان کرد و افزود: متأسفانه در این حوزه شاهد هستیم افراد سودجو و منفعت‌طلب با روش‌های مختلف به‌ دنبال تغییر کاربری اراضی و تبدیل به خانه باغ‌هایی هستند که به هیچ عنوان قانونی نیست. مردم دقت کنند به‌هیچ‌ عنوان اینگونه معاملات املاکی که بدون اخذ مجوزها نسبت به تغییر کاربری اقدام می‌کنند، انجام ندهند.

وی تصریح کرد: تغییر کاربری اراضی با ضوابط قانونی انجام می‌شود و برای طرحی‌هایی است که مجوز و استعلام همه دستگاه‌های مربوطه را گرفته باشند؛ براساس قانون هرگونه تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز با دستور قانونی تخریب خواهد شد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660953

مهمترین اخبار ایران و جهان: