نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 23:28

«مدرسه انقلاب »؛ مصداق عملی جهاد تبیین در مدارس است

مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان کرمانشاه عصر امروز یکشنبه 15 بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: جشنواره مدرسه انقلاب از 12 تا 30 بهمن‌ماه به صورت نمایشگاهی در سه بخش امروز، دیروز و فردای ایران اسلامی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پیام قاسمی مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان کرمانشاه عصر امروز یکشنبه 15 بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به‌فرمان امام خمینی(ره) در سال 1358 با وظیفه‌ی عهده‌دار شدن امورات مربوط به اسلام و تشکیلات اسلامی در مدارس تأسیس شد.

وی با اشاره به وجود 4 تشکل در مدارس و سطح دانش‌آموزی افزود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی باسابقه‌ترین تشکل دانش‌آموزی است که در میان مدارس در حال فعالیت است.

مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان کرمانشاه در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در این اتحادیه تصریح کرد: فعالیت‌های باهدف بسترسازی، سامان‌دهی، ریل‌گذاری در داخل مدارس با اجرای برنامه‌های میدانی‌ای که کف مدارس اجراشده که عمدتاً طرح‌هایی جذابی هستند که در مدرسه اجرا می‌شود و قابلیت اجرا در سطوح مختلف را دارد.

وی بابیان این‌که طرح‌های اجراشده توسط اتحادیه عمدتاً مدرسه محور است، ادامه داد: جامعه مخاطب طرح‌های اتحادیه عمدتاً دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم هستند و خود آن‌ها متولی برگزاری این طرح‌هایند و بعضاً به‌صورت پایدار در همه‌سال‌ها در حال برگزاری است.

قاسمی خاطرنشان کرد: جشنواره مدرسه‌ انقلاب ازجمله طرح‌هایی در حال اجرای اتحادیه بوده که شروع آن هم‌زمان با آغاز دهه مبارک فجر از ۱۲ بهمن‌ و تا ۳۰ بهمن ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به ‌اینکه 5 هزار دانش‌آموز در اتحادیه ثبت‌نام‌شده و عضو هستند،‌ گفت: بر اساس اعلام هرساله به مدارس اعضای اتحادیه و حتی دانش‌آموزانی که عضو اتحادیه نیستند می‌توانند اعلام آمادگی خود را برای حضور تیمی و تولید محتوا در این جشنواره اعلام نمایند.

سکان‌دار مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان هدف از برگزاری جشنواره مدرسه انقلاب انجام فریضه جهاد تبیین در مدارس آن‌هم به‌صورت عملی بیان کرد و گفت: مدرسه انقلاب طرحی جهادی، مدرسه‌ای، میدانی، گروهی، دانش‌آموزی و هدفمند است که در راستای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی که خود مصداق جهاد تبیین است در حال اجرا هست.

این طرح که به‌صورت برگزاری نمایشگاه در سه بخش امروز، دیروز و فردای ایران اسلامی برپا داشته می‌شود در حال حاضر 150 مدرسه استان را درگیر کرده است

 

وی در خصوص کیفیت اجرای طرح مدرسه انقلاب مطرح کرد: این طرح که به‌صورت برگزاری نمایشگاه در سه بخش امروز، دیروز و فردای ایران اسلامی برپا داشته می‌شود در حال حاضر 150 مدرسه استان را درگیر کرده است و دانش‌آموزان می‌توانند تولیدات خود را در سامانه‌ی طراحی‌شده برای این طرح به نام سامانه «عقیق» ثبت بنمایند.

پیام قاسمی اذعان داشت: تاریخ 30 بهمن‌ماه اختتامیه این جشنواره بود که در مراسم اختتامیه سه گروه برتر انتخاب و از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با تصریح اینکه امکان تمدید برگزاری نمایشگاه تا 11 اسفندماه و روز انتخابات وجود دارد تأکید کرد: اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی فارغ از نگاه حزبی و جناحی عمل کرده و قصد طرفداری یا مخالفتی با هیچ‌کدام از کاندیداها را ندارد و اگر این نمایشگاه تمدید پیدا کند هیچ هدفی غیر از افزایش مشارکت حداکثری را ندارد.

پایان پیام/ 3851

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660853

مهمترین اخبار ایران و جهان: