نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 02:19

گره‌گشایی از پروژه‌های زیرساختی زنجان در سفر رئیس‌جمهور

استاندار به گره‌گشایی از پروژه‌های زیرساختی در حوزه آب، راه، راه‌آهن در مصوبات سفر رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: در جلسه پیگیری مصوبات سفر تصمیمات قابل‌توجهی برای این پروژه‌ها اتخاذ شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی، شنبه شب در جلسه شورای اداری استان زنجان که با حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه زنجان برگزار شد، با تشریح اقدامات انجام شده در مدت‌زمان مدیریت خود از جمله مصوبات دور نخست سفر رئیس‌جمهور در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: با اقدامات انجام شده، رتبه تورمی ماهانه، سالانه و نقطه‌به‌نقطه استان به28، 28 و 25 در بین دیگر استان‌ها رسیده است در حالی که قبل از سفر دور نخست رتبه سوم کشوری را داشت.
استاندار زنجان به در دست احداث بودن 17 هزار واحد مسکن در استان اشاره و تصریح کرد: 9 هزار واحد مسکونی هم تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است و بقیه واحدها هم به‌تدریج تکمیل و واگذار می‌شود.
وی به ارتقای قابل‌توجه موقعیت استان زنجان در فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: با حل مشکل صندوق مربوطه در حال حاضر 93 شرکت دانش‌بنیان فعال شده و این شرکت‌ها موفق به دریافت زمین و 100 میلیارد تومان تسهیلات شده‌اند.
افشارچی از افتتاح سکوی ابری هوشمند در استان زنجان خبر داد و گفت: استان زنجان موفق به اجرای بزرگ‌ترین پروژه شفافیت یعنی پروژه نان در سال گذشته شد، ضمن اینکه پروژه‌های دیگری را هم در این حوزه انجام داده است.
استاندار زنجان میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در یک سال گذشته را در استان بالغ بر 13.5 همت اعلام کرد و افزود: این حوزه 60 میلیون دلار آورده ارزی هم داشته است.
وی به آغاز آبگیری سد بلوبین اشاره و با بیان اینکه سد مراش هم در سال آینده آبگیری می‌شود، ادامه داد: در مورد سد مشمپا هم تصمیمات خوبی اتخاذ شد، ضمن اینکه نیاز آبی زنجان با توجه به عقب‌ماندگی این استان در آب تنطیمی زیاد است از این رو باید نسبت به احداث سدهای زرین‌رود، بعثت، اشراق و کلوچ هم اقدام شود.
افشارچی با بیان اینکه در حوزه راه هم اقداماتی برای چهار بانده کردن محور قیدار به سلطانیه و همچنین بهسازی مسیرهای زنجان به دندی و زنجان به بیجار انجام شده است، ادامه داد: برخی از شهرستان‌های استان در تامین زمین مشکل دارند و اگر ممنوعیت‌ها برای خاک درجه دو اصلاح نشود، تولید مسکن توقف خواهد خورد.
استاندار زنجان قیمت‌سازی در حوزه مسکن و اجاره‌خانه را مورد اذعان قرار داد و افزود: در این مورد باید استان به داشبورد‌های کشوری دسترسی داشته باشد، چرا که نقش این حوزه در تورم و هزینه خانوارها بسیار تأثیرگذار است.
وی آب و راه را از مشکلات زیرساختی استان دانست و افزود: استان برای آب شرب و سایر حوزه‌ها به آب نیاز دارد و همین طور توسعه استان نیازمند ایجاد زیرساخت راه است، ضمن اینکه استان در زیرساخت‌ها نیازمند تخصیص اعتبار است.
افشارچی به گره‌گشایی از پروژه‌های زیرساختی در حوزه آب، راه، راه‌آهن در مصوبات سفر رئیس‌جمهور اشاره و تصریح کرد: در جلسه پیگیری مصوبات سفر تصمیمات قابل توجهی برای این پروژه‌ها اتخاذ شد.
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628997

مهمترین اخبار ایران و جهان: