نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 10:53

قالیباف: جلسه نظارتی مجلس برای آلودگی هوا و اجرای قانون هوای پاک برگزار می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا یک جلسه نظارتی مجلس شورای اسلامی به بحث آلودگی هوا و اجرای قانون هوای پاک از سوی مجموعه‌های مسئول اختصاص پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مساله محیط زیست برای ادامه حیات یک موضوع بسیار مهم است. امروز هم دولت و هم مجلس، آلودگی هوا، آلودگی آب و آلودگی خاک را از موضوعات مهم تلقی کرده و حتما باید به آن توجه کنند.

وی در ادامه گفت: در قانون ساماندهی صنعت خودرو تصویب کردیم که اگر ماشین یا موتورسیکلت خارج از رده‌ای وجود نداشت با دریافت پول می‌توان تولید را ادامه داد. سوال این است که آیا واقعا ما موتورسیکلت و ماشین اسقاطی در کشور نداریم؟

قالیباف در ادامه اظهار کرد: بنده براساس آمار می‌گویم که ۸۰ درصد عامل آلودگی هوا در کلانشهرها خودروها و موتورسیکلت‌ها هستند. متاسفانه ما قانون را اعمال نمی‌کنیم. عدم استاندارد بودن سوخت از موضوعات مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه ما از مجری قانون در حاشیه قانون رد می‌شویم. هم مجلس شورای اسلامی و هم دولت خود را مکلف می‌دانند که نسبت به این موضوع توجه کنند و قطعا یک جلسه نظارتی مجلس شورای اسلامی به بحث آلودگی هوا و اجرای قانون هوای پاک از سوی مجموعه‌های مسئول اختصاص پیدا خواهد کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629253

مهمترین اخبار ایران و جهان: