نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 14:43

دلسردکردن سرمایه‌گذاران بزرگترین خیانت در حق مردم کردستان است

استاندار کردستان گفت: کسانی که با سخن و رفتار خود سرمایه‌گذاران را نسبت به سرمایه‌گذاری در استان دلسرد می‌کنند بزرگترین خیانت را در حق مردم این استان می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در مراسم گرامیداشت و تجلیل از واحدهای صنعتی و معدنی نمونه کردستان اظهار کرد: بیش از 2 دهه گذشته تمام عناوین سال‌ها که مقام معظم رهبری انتخاب کرده‌اند به نوعی سبقه اقتصادی داشته و این عناوین یا ذاتا اقتصادی و یا به نوعی به موضوع اقتصاد و اهمیت آن مرتبط بوده است.

وی افزود: در ادامه هم با توجه به نیاز کشور و تحریم‌ها، شعار سال‌ها کلا جنبه اقتصادی گرفته و امسال هم رهبری بر کنترل تورم و رشد تولید تاکید فرمودند.

استاندار کردستان با بیان اینکه ضرورت توجه به حوزه اقتصاد برکسی پوشیده نیست، گفت: این نظام و مملکت روین تن یک چشم اسفندیاری دارد که دشمن آن را پیدا کرده و آن هم اقتصاد است دشمن تمام تلاش خود را برای فروکردن خنجر به چشم نظام بکار گرفته است.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: اگر شکوفایی ما در حوزه اقتصاد بیشتر شود به همه بخش‌ها و حوزه‌ها، از جمله رفع مشکلات، امیدآفرینی و ...کمک کرده‌ایم.

وی افزود: همواره تاکید و نگاه ما تسهیلگری در حوزه تولید و رفع مشکلات در این بخش بوده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه حمایت از تولید و تولیدکنند و سرمایه‌گذاران ضروری است، گفت: همین که کسی با همه این مشکلات جرات کرده وارد عرصه تولید شود باید مورد حمایت قرار گیرد.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: در بدنه مدیریتی استان نگاه‌ها به تولید و سرمایه‌گذار نگاه‌های خوبی است اما در بخش کارشناسی هنوز مشکل داریم.

وی افزود: کسانی که با سخن و رفتار خود سرمایه‌گذاران را نسبت به سرمایه‌گذاری در استان دلسرد می‌کنند بزرگترین خیانت را در حق مردم این استان می‌کنند.

استاندار کردستان تصریح کرد: نگاه افرادی که در بدنه کارشناسی دستگاه‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری قرار دارند باید تغییر پیدا کند این کار می‌تواند بخش زیادی از موانع سد راه سرمایه‌گذاری در کردستان را برطرف سازد.

زارعی‌کوشا از عملکرد بانک‌ها در حمایت از تولید تقدیر کرد و گفت: با وجود کمبود منابع بانک‌ها همکاری و همراهی خوبی در اختصاص تسهیلات به واحدهای تولیدی در استان داشته‌اند.

وی گفت: در حوزه برگشت ارزش حاصل از صادرات بیش از یک سال است که موضوع را پیگیری می‌کنیم و در جلسات متعدد اعلام کرده‌ایم که معاملات در مرزهای ما ریالی است و با نسخه‌ای که وجود دارد سنخیت نداشته و این موضوع انگیزه را از صادرکنندگان گرفته است که امیدواریم این مشکل هرچه زودتر به صورت کامل رفع شود.

به گفته زارعی‌کوشا، مسائل و مشکلات در حوزه‌های مختلف از جمله منابع بانکی محدود بانکی، نیاز بخش تولید برای سرمایه در گردش، ابلاغ کامل تسهیلات تبصره 16 و 18 از درخواست‌هایی بود که در نشست استانداران مطرح شد.

وی با بیان اینکه با وجود تمام مشکلات حرکت‌هایی اتفاق افتاد که نشان داد مسیر و ریل‌گذاری درست و به سمت هدف است، گفت: در حوزه ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری براساس اعلام مرکز آمار جایگاه خوبی در سطح کشور داریم.

استاندار کردستان عنوان کرد: در فصل پاییز که آمار رسمی آن توسط مرکز آمار ایران منتشر شد استان کردستان رتبه اول را در کاهش بیکاری داشته است.

وی در مورد نرخ تورم هم گفت: در کردستان نقش غذایی و خوراکی در نرخ تورم موثر است، در محصولاتی که خودمان تولیدکننده نیستیم وضعیت نرخ تورم مناسب نیست؛ اما امیدواریم با تمهیدات مختلف بتوانیم در این راستا اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی با تاکید براینکه در شهریور و آذرماه جاری رتبه اول را در کاهش نرخ تورم داشته‌ایم، عنوان کرد: مسیر ورود هلدینگ‌های معتبر به استان ما باز شده و ما ظرف ماه‌های آینده شاهد حضور سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف خواهیم بود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629609

مهمترین اخبار ایران و جهان: