نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 21:46

خاک خوری آیین نامه واردات خودروهای کارکرده 3 ماهه شد

حدود 3 ماه از تصویب آیین نامه واردات خودروهای کارکرده می‌گذرد، وزیر صمت هربار از ابلاغ «به زودی» آن خبر می‌دهد رئیس کمیسیون صنایع مجلس هم می‌گوید«نمی‌دانیم چه کسی مانع اجرای واردات خودرو است».

خبرگزاری فارس-قزوین؛ از ابتدای دی ماه تاکنون  خودرو پژوپارس در بازار 45 میلیون تومان که 5 برابر حقوق یک کارگر ایرانی است گرانتر شده است. وضعیت دیگر خودروها نیز به همین منوال است.

عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس که امروز به قزوین سفر کرده بود، با اشاره به جلسه‌ خود با وزیر صمت و  رئیس بانک مرکزی گفت در آن جلسه فرزین از «تامین کامل ارز واردات خودرو» خبر داد که از طرف وزیر صمت نیز رد نشد اما «نمی‌دانم چه کسی مانع اجرای واردات خودرو است»

رئیس جمهور 4 مرداد امسال مصوبه واردات خودروهای کارکرده را ابلاغ کرد و سه ماه بعد وزیر صمت از تصویب آیین نامه آن در هیات وزیران خبر داد و وعده داد «به زودی این آیین نامه ابلاغ می‌شود». البته در آذرماه و همین امروز هم این وعده تکرار شد اما وزیر از زمان دقیق ابلاغ آیین نامه خودداری کرد.
وزیر صمت علت طولانی شدن  این پروسه را لزوم پاس کردن استانداردها و همچنین تامین ارز و ممانعت از نوسان نرخ ارز اعلام کرده بود چون «به مردم این امکان را می‌دهیم که شخصاً برای واردات اقدام کنند».

 

                                                  

مقایسه تولید خودرو در شش ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال‌های گذشته

بر طبق گزارش وزارت صمت، اگرچه عرضه خودرو در سال ۱۴۰۱ تا حد مناسبی افزایش یافته اما به علت کاهش تولید و توقف واردات از سال ۱۳۹۷، تقاضای انباشته‌ای که از سال‌های قبل ایجاد شده، بازار خودرو را نامتوازن کرده است.   یک استارت‌آپ تخصصی حوزه خودرو هم گزارش داده حجم معاملات سالانه خودرو در سال 1400 اعم از نو و کارکرده حدود 4 برابر عرضه خودرو صفر بوده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636609

مهمترین اخبار ایران و جهان: