نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 11:20

صادرات ۹۰ هزار تن طلای نارنجی از مازندران

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه روزهای پایانی برداشت مرکبات بوده و اگر محصول بیش از زمان تعیین شده برای برداشت روی درخت بماند برای درخت مضر است، گفت: بیش از ۹۰درصد محصول از باغات استان برداشت شد.

حسین ملایی درباره آخرین وضعیت برداشت مرکبات از باغ‌های استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: روزهای پایانی برداشت مرکبات در استان مازندران است و بیش از ۹۰درصد محصول از باغات استان برداشت شد.

وی با بیان اینکه وارد دومین ماه زمستان شدیم که در واقع محصول نباید روی درخت بماند، افزود: اگر محصول بیش از زمان تعیین شده برای برداشت روی درخت بماند برای درخت مضر بوده و حتی به تولید سال آینده هم می‌تواند ضربه وارد کند که باید زودتر برداشت شود.

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: همچنین تاکنون ۴۵هزار تن پرتقال، ۳۵هزار تن نارنگی و ۱۰هزار تن کیوی صادر شده است.

ملایی به تولید ۳میلیون و ۲۰۰هزار تنی مرکبات امسال در مازندران اشاره کرد، افزود: از این میزان ۲میلیون و ۷۰۰هزار تن پرتقال و بقیه محصول نارنگی بوده است.

وی در پایان با تاکید بر پرهیز از انجام هرس زودهنگام باغ‌های استان، خاطرنشان کرد: از ۱۵ بهمن زمان انجام عملیات هرس باغات است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645509

مهمترین اخبار ایران و جهان: