نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 01:17

اتصال ۲ روستا در ایلام به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: ۲ روستا در شهرستان چوار با بیش از ۱۰۰ خانوار با ایجاد یک سایت تلفن همراه، به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

علی کریمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام، بامداد دوشنبه ۲ بهمن ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: با همکاری اپراتور همراه اول و با ایجاد یک سایت تلفن همراه ۲ روستا در استان ایلام، با بیش از ۱۰۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی افزود: برای اتصال این روستاها از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال هزینه صورت گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام ادامه داد: برنامه وزارت ارتباطات اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات است و تاکنون اتصال ۹۴ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات پایان یافته و پوشش ۹۶ درصدی جمعیت استان محقق شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است، مشکلات ارتباطی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را برطرف و اینترنت پرسرعت و پوشش تلفن همراه را برقرار کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، براساس این برنامه، ۲ روستای پل‌لک و پلک‌گردل در شهرستان چوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645253

مهمترین اخبار ایران و جهان: