نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 09:51

نمایش با تخیل واقعیت را به مخاطب می‌رساند

کارگردان نمایش انگشتر و چاه گفت: تاریخ معاصر با عناصر طبیعت ترکیب می‌شود تا در فضای رئالیسم جادویی که همراه با تخیل است واقعیت را به مخاطب برساند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احسان جانمی، نویسنده و کارگردان نمایش انگشتر و چاه در نشست خبری گفت:اکنون اولین اجرای رسمی این نمایش در اصفهان است که مصادف با دهه فجر و همزمان با شب اختتامیه جشنواره تئاتر فجر می‌باشد.

جانمی افزود: در این نمایش جمعی از افراد باتجربه تئاتر اصفهان و همینطور جوانان تحصیل‌کرده هستند  تنها نماینده صحنه‌ای اصفهان در تئاتر فجر بودیم و در دو بخش توانستیم شرکت کنیم.

نویسنده و کارگردان نمایش انگشتر و چاه تصریح کرد: داستان نمایش در موقعیت ابتدایی در یک کویر در جنوب کرمان، اوایل دهه ۷۰ شمسی رخ می‌دهد و دارای یک تاریخ مستند واقعی است. مادر و پسر منتظر همسر هستند ولی عمو با خبر مرگ پدر از راه می‌رسد و پسر را با هدف انتقام‌جویی همراه خود می‌برد و مادر را تنها می‌گذارد.

وی گفت: تاریخ معاصر با عناصر طبیعت مانند آب، خاک، باد، چاه، قنات و آب ترکیب می‌شود تا در فضای رئالیسم جادویی که همراه با تخیل است واقعیت را به مخاطب برساند. با اجرا این نوع تئاتر به دنبال انتقاد و همراهی مردم هستیم.

جانمی اضافه کرد: نام این داستان به این دلیل نهاده شده است این داستان از زاویه دید چاه بیان می‌شود که در اساطیر ما به عنوان سمبلی زاینده است و در این داستان همدم یک مادر می‌شود و انگشتر نماد یک‌اعتبار و‌ اصالت است که از سوی بزرگی به یک مادر شهید تقدیم می‌شود.

وی گفت: دلیل اینکه به این برهه از تاریخ پرداخته شد وجود انسان‌های بزرگ و تکرار نشدنی در کشور است و وضعیتی قرار داریم که تاریخ غنی آن پر از آدم‌های بزرگ‌و تکرار نشدنی است که برای ما ناشناخته هستند و ابعاد صلح‌طلبی، تدبیر و قدرت سیاست‌گذاری این اشخاص ناشناخته می‌ماند.

نویسنده و کارگردان نمایش انگشتر و چاه تصریح کرد: سبک‌های مختلفی از تئاتر را تجربه کردم ولی  این بار تاریخ معاصر را انتخاب کردم با این محوریت که انسان‌ها را در این برهه از مان به نمایش بگذارم و نشان دهم‌ چطور از محبت خارها گل‌ می‌شود. در این تئاتر از ارزش‌های ملی صحبت می‌کنیم و نیازمند توجه معنوی و حمایت است. همیشه از تولید ارزش صحبت می‌کنیم ولی باید بدانیم کار می‌کنیم که مخاطب جریان را نگاه کند و به چالش کشیده شویم. 

این نمایش هر روز یک سانس از امشب تا ۲۶ام ساعت ۱۹/۳۰در تالار هنر برگزار می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656609

مهمترین اخبار ایران و جهان: