نیوز سیتی!
21 بهمن 1402 - 14:24

زاکانی: برنامه شهرداری فروش آنلاین میوه، مرغ و گوشت در میادین میوه و تره‌بار است

شهردار تهران با تاکید بر امیدآفرینی در جامعه با توجه به تلاش دشمنان برای تزریق یاس و ناامیدی گفت: ۸۶۱ پروژه در تهران اجرا شده است که ۸۴ درصد آنها در همین دوره مدیریت شهری آغاز و به پایان رسیده و ۱۶ درصد آن در دوره قبل شروع شده بوده که در این دوره به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی، شهردار تهران امروز- شنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۲- در آیین بهره‌برداری از ۲۲ میدان میوه و تره‌بار تهران که در قالب یکصدمین پویش امید و افتخار در شهرری برگزار شد، اظهار کرد: دشمن تلاش کرد دو ویژگی ایمان و امید را در جامعه خشک و شرایط جامعه را دگرگون کند، لذا به عنوان خدمتگزار مردم وظیفه ذاتی داشتیم با خدمت صادقانه، امیدآفرینی کنیم.

وی با بیان اینکه در همین راستا پویش جدیدی هر هفته در تهران اجرا کردیم، گفت: ۸۶۱ پروژه در تهران اجرا شده است که ۸۴ درصد آنها در همین دوره مدیریت شروع و به پایان رسیده و ۱۶ درصد آن در دوره قبل شروع شده بود و در این دوره به پایان رسید.

شهردار تهران افزود: کل ارزش این پروژه‌ها ۱۷۸ هزار میلیارد تومان بود که با احتساب پروژه های مسکن، ۴۲۹ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا است. 

زاکانی با بیان اینکه نوع انتخاب پروژه‌ها معطوف به نیاز مردم بود، ادامه داد: در مورد اداره تهران ۲ نگاه وجود داشت، یک نگاه کسانی که معتقد بودند باید تهران را گران کنند تا مردم از تهران بروند.

وی اضافه کرد: راه دوم این است که تهران ارزان شود که مردم رفاه و آسایش داشته باشند و مشکلات موجود حل شود؛ ما در همین مسیر گام برداشتیم و این نیز شدنی است. 

شهردار تهران با اشاره به اینکه شروع گرانی در تهران سبب شد تا امروز کل کشور گران شود، تصریح کرد: عده‌ای در گذشته نگاه اول را دنبال کردند و با گران کردن تهران می‌خواستند مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد اما مردم حاشیه‌نشین شدند و در شهرک‌های اطراف تهران ساکن شدند. 

زاکانی گفت: امروز میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در تهران بیش از ۸۰ میلیون تومان است و باعث شده در همه شهرها قیمت بالا برود. امروز ۵۱ درصد مردم تهران اجاره‌نشین هستند و دو سوم حقوق خود را برای اجاره‌بها پرداخت می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت هوشمندسازی در تهران اظهار کرد: در راستای هوشمندسازی شهر به مردم تعهد کردیم خرید آنلاین را به آنها هدیه کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون در مرحله تمرین هستیم، افزود: تلاش ما این است که مردم دیگر به بازارها و میادین میوه و تره بار مراجعه حضوری نداشته باشند و می‌خواهیم مردم میوه و تره بار و حتی گوشت، مرغ را به صورت آنلاین و غیر حضوری خریداری کنند.

زاکانی ادامه داد: میوه شب عید از جمله سیب و پرتقال و همچنین خرمای مورد نیاز در ماه مبارک رمضان خریداری و به اندازه کافی در انبارها وجود دارد و با قیمت مناسب به‌ زودی به مردم عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه فروشگاه‌های شهروند نیز خرید آنلاین را شروع کرده‌اند، گفت: هم اکنون مردم می توانند خرید آنلاین در فروشگاه‌های شهروند داشته باشند و کالاهای خود را درب منزل تحویل بگیرند.

 

ادامه دارد...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1667109

مهمترین اخبار ایران و جهان: