نیوز سیتی!
22 بهمن 1402 - 01:41

دو سال اخیر معادل ۴۰ سال گذشته در حوزه عمران روستایی کردستان کار شده است

استاندار کردستان گفت: در حوزه عمران روستایی و اجرای طرح‌های هادی در روستاهای کردستان طی دو سال گذشته، عملکردی معادل ۴۰ سال گذشته کار انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان شنبه‌شب در برنامه زنده "ئاسوی روون" از سیمای مرکز کردستان اظهار داشت: دهه مبارک فجر فرصتی است که شیرین‌ترین خاطرات ملت ایران و تاثیرات آن را مرور کنیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی مردمی‌بودن آن است و نهضت انقلاب با محوریت دین و راهبری امام و مقام معظم رهبری تا امروز پیش رفته است.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: هر چند وضعیت استان کردستان در مقایسه با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست‌ و تحول عظیمی اتفاق افتاده است اما هنوز برای آنچه که شایسته مردم است فاصله داریم و این مسیر تا رسیدن به اهداف ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امسال رویدادهای ویژه‌ای در استان رخ داده است یادآور شد: بخشی از پروژه‌های مهم استان در سفر رئیس جمهور بهره‌برداری شد که از جمله آن پروژه راه‌آهن سنندج همدان است.

زارعی‌کوشا از راه‌اندازی ایستگاه باری راه آهن سنندج خبر داد و گفت: راه‌اندازی ایستگاه باری تنها سه ماه بعد از افتتاح آن یک رکورد محسوب می‌شود و در هفته جاری ۵۰۰ هزار تن محصولات کلینکر کارخانه سیمان کردستان به عراق صادر می‌شود.

کردستان، استان سبز در گازرسانی

استاندار کردستان در ادامه با اشاره به پوشش صددرصدی گاز استان گفت: در دهه فجر امسال تمام روستاها حتی روستاهای بالای ۵ خانوار استان به شبکه سراسری گاز متصل شدند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که میانگین کشوری در پوشش گازرسانی ۸۵ درصد است، کردستان، استان سبز گازرسانی شده است.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه در ایام دهه فجر طرح‌های مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، زیرساختی و ... افتتاح و به بهره‌برداری رسید، گفت: علاوه بر آن طی دو سال گذشته در دولت سیزدهم در بسیاری از حوزه‌ها عملکرد بسیار خوبی انجام شده است.

احداث ۳۳۶ کیلومتر راه روستایی طی دو سال گذشته

استاندار کردستان در ادامه گفت: طی دو سال گذشته ۳۶۶ کیلومتر راه روستایی احداث شد که معادل کار ۸ سال گذشته است.

وی با بیان اینکه در حوزه عمران روستایی و اجرای طرح‌های هادی در برخی روستاها طی دو سال گذشته عملکردی معادل ۴۰ سال گذشته انجام شده است، خاطرنشان کرد: از مطالبه‌های مهم مردم تبدیل اراضی دیم به آبی است و در همین زمینه در سفر دور اول رئیس جمهور به استان تبدیل ۱۶ هزار هکتار اراضی دیم به آبی مصوب شد که تاکنون طی دو سال گذشته ۵۷۰۰ هکتار آن محقق شده است.  

زارعی‌کوشا با اعلام اینکه طرح‌های بهره‌برداری شده در سفر رئیس جمهور به استان کردستان نسبت به بسیاری از استان‌ها شاخص بود، گفت: گل سرسبد سفر رئیس جمهور به استان استقبال مردم بود که در نوع خود بی‌نظیر به شمار می‌آید.

استاندار کردستان اضافه کرد: بعد از سفر رئیس جمهور ظرفیت‌های بسیاری در سطح ملی برای استان ایجاد شده که باید از ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی کردستان را استانی سرشار از استعدادها، ظرفیت‌ها و مواهب الهی عنوان کرد و گفت: در زمینه‌های آبی، گردشگری، معادن، صنعت ‌و مرز ظرفیت‌های زیادی داریم که باید تمرکز کنیم.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر به عنوان ظرفیت ویژه‌ای در استان به شمار می‌آید، گفت: گردشگری مذهبی یک  فرصتی در کردستات ایجاد کرده که موجب افزایش گردشگران و اشتغالزایی و تولید ثروت در استان شده است.

استاندار کردستان با عنوان اینکه انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری است، خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات  پشتوانه نظام و مملکت است چراکه دشمن به دنبال تفرقه مردم ایران است و در نقطه مقابل خواسته دشمن، حضور گسترده در انتخابات این توطئه را خنثی می‌کند و علاوه بر آن عاملی برای توسعه استان است.

زارعی‌کوشا ضمن دعوت از مردم کردستان برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: امیدواریم در تمام نقاط استان حضور شایسته داشته باشیم.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1667753

مهمترین اخبار ایران و جهان: