نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 10:52

گلایه فرماندار بانه از تعلل بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج

فرماندار شهرستان بانه از کم‌کاری و تعلل بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج گلایه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، کمال خدری در جشن وصال و تقدیر از فعالین حوزه ازدواج آسان ضمن تبریک به مناسبت وصال حضرت فاطمه زهراع) و حضرت علی (ع) اظهار داشت: ازدواج باید آگاهانه انجام شود و اطلاعات لازم را از طرفین داشته باشند تا بعدا از انتخاب خود پشیمان و با مشکلات مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان احساسی تصمیم می‌گیرند، اضافه کرد: بر اساس آمارها بسیاری از ازدواج بعد از مدتی به طلاق منجر می شود که این معضل به دلیل عدم آگاهی زوجین از همدیگر و ناآگاهی از مسائل و مشکلات است.

خدری با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی برای ازدواج آسان گفت: ظرفیت‌های زیادی برای تشویق جوانان به ازدواج آسان وجود دارد ماموستایان دینی از مهمترین ظرفیت‌های این حوزه است.

وی با انتقاد از عملکرد اداره ورزش و جوانان شهرستان بانه به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب برای جوانان، افزود: ساختمانی به عنوان ساختمان جوانان احداث شده و هزینه زیادی صرف احداث این ساختمان شده اما برنامه و نیروی برای این ساختمان انتخاب نشده  قبل از احداث هر ساختمانی باید اهداف و برنامه سازمان برای آن مشخص شود.

فرماندار شهرستان بانه اظهار داشت: بسیاری از شهروندان از عملکرد بانک‌ها در زمینه پرداخت وام ازدوج گلایه دارند و بسیاری از بانک‌ها نسبت به پرداخت وام ازدوج سختگیری‌های بی‌مورد می‌کنند علارغم بخشنامه‌های استانی و کشوری برای آسان کاری در پرداخت وام ازدواج بازهم گرفتار کم‌کاری برخی بانک‌ها هستیم.

وی ادامه داد: برای عملکرد بهتر بانک‌های عامل سازمان بازرسی و دستگاه‌های نظارتی در حال بررسی این موضوع هستند که امیدواریم بانک‌های عامل این موضوع را جدی‌تر پیگیری کنند.

خدری گفت: سال گذشته اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) 116 فقره جهیزیه با ارزش 4 میلیارد تومان به مددجویان این سازمان اهدا کرد.

رییس ورزش و جوانان شهرستان بانه نیز با اشاره به نقش خیرین در ازدواج آسان برای جوانان گفت: زوجین و جوانان نیاز به حمایت خیرین دارند و برای سامان دادن به زندگی جوانان ضروریت خیرین در این زمینه کمک کنند.

جبار جمینی افزود: ازدواج آسان و نقش آفرینی خیرین نیاز به فرهنگ سازی دارد که تاکنون فرهنگ‌سازی در این بخش ضعیف بوده امیدوارم که همه بتوانیم نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

انتهای پیام 2330/76

منبع: فارس
شناسه خبر: 1310253

مهمترین اخبار ایران و جهان: