نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 21:19

افزایش ۹۰۰ تنی سهمیه آرد گلستان

استاندار گلستان از افزایش نهصد تنی سهمیه آرد این استان با دستور ویژه‌ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جلسه کارگروه آرد و نان استان عصر امروز با حضور مشاور وزیر اقتصادی و دارایی در استانداری گلستان برگزار شد.

بررسی مشکلات خبازان، مشکلات سامانه آرد نانینو، خلاءهای موجود در طرح هوشمندسازی فروش نان، مطالبات نانواها و لزوم بررسی نحوه برخورد با نانوایان متخلف از جمله مباحث مطرح و بررسی شده در این جلسه بود.

استاندار گلستان در این جلسه اظهار کرد: ما معتقدیم نانوای متخلف باید جریمه شود اما کسر سهمیه از نانوا نباید منجر به کسر سهمیه آرد از کل سهمیه استان شود.

علی‌محمد زنگانه بیان کرد: نظر ما بر این است کسر سهمیه از نانوای متخلف انجام شود و این سهمیه به نزدیک‌ترین نانوایی مجاور اختصاص یابد نا مردم دچار مشکل نشوند.

وی تاکید کرد: افزایش میزان سرانه آرد به ازای هر نفر در استان گلستان موضوع بسیار جدی است که ما آن را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

استاندار گلستان همچنین پس از این نشست در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده ۹۰۰ تن به سهمیه آرد استان اضافه خواهد شد که دستور ویژه این موضوع را سه روز گذشته اخذ کردیم و به زودی اعمال خواهد شد.

زنگانه بیان کرد: به هیچ عنوان کوتاهی در موضوع آرد و نان پذیرفته نیست و با هرگونه تخلف با جدیت برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر اساس تصمیم کارگروه، زمانی که بازرسان به نانوایی‌ها مراجعه می‌کنند، صاحب جواز و یا مباشر باید در محل حضور داشته باشند در غیر اینصورت مجوز آن نانوایی باطل خواهد شد.

استاندار گلستان تصریح کرد: این تصمیم به این دلیل اتخاذ شده که بخش قابل توجهی از عرضه خارج از شبکه آرد در استان توسط نانوایی‌های اجاره‌ای رقم می‌خورد و بر اساس قانون صاحب جواز و یا مباشر باید در محل کسب حاضر باشند در غیر اینصورت واحد خبازی اجاره‌ای محسوب شده و پلمب خواهد شد.

زنگانه افزود: تمام تلاش ما بر این است که مشکلات موجود در موضوع آرد و نان به حداقل ممکن کاهش یابد و حتی به طور کامل برطرف شود و در این مسیر معتقدیم شبکه نظارت مردمی نیز نیاز است به ما کمک کند.

وی گفت: تقاضا داریم مردم عزیز هر تخلفی که در حوزه آرد و نان مشاهده می‌کنند به سامانه ۱۲۴ صنعت، معدن و تجارت و یا ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش کنند.

گفتنی است، در این جلسه مصوب شد که خبازی‌هایی که آرد و خمیر خام می‌فروشند و این تخلف را تکرار می‌کنند، علاوه بر جریمه نقدی، دسترسی شان به سامانه آرد یارانه‌ای برای بلندمدت قطع شود.


همچنین سهمیه آرد نانوایی‌های متخلف کسر و به سهمیه نانوایی‌ها با عملکرد خوب اضافه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، افزایش میزان صف‌های نانوایی در روزهای اخیر در بسیاری از شهرستان‌های استان گلستان باعث نارضایتی مردم در تهیه نان شده است.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1309153

مهمترین اخبار ایران و جهان: