نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 15:36

توزیع بیش از ۴۰ هزار پرس غذای گرم همزمان با عید غدیر در سمنان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: همزمان با روز عید سعید غدیر، بیش از ۴۰ هزار پرس غذای گرم با حمایت این ستاد در استان سمنان پخت و توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حامد احمدی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان سمنان بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، عید ولایت علی بن ابی‌طالب (ع) اظهار کرد: این عید یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمان محسوب می‌شود که در روایات از آن با عنوان عیدالاکبر یاد شده است.

وی اضافه کرد: در این عید مبارک، به جز عیدی دادن سیدها که از قدیم رسم بوده، اطعام و غذا دادن به مؤمنان نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان سمنان بیان کرد: امام رضا (ع) درباره فضیلت روز غدیر می‌فرمایند «وَ مَنْ أَطْعَمَ مُؤْمِناً کَانَ کَمَنْ أَطْعَمَ جَمِیعَ الْأَنْبِیَاءِ وَ الصِّدِّیقِین»، یعنی هرکسی در روز غدیر به مؤمنی غذا بدهد، مانند کسی است که به تمام انبیا و صدیقین غذا داده باشد.

احمدی افزود: بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تکریم اعیاد دهه ولایت و ترویج سنت حسنه اطعام علوی همزمان با عید سعید غدیر خم با برگزاری پویش #احسان_غدیر نسبت به حمایت از گروه‌های مردمی جهادی، هیأت‌های مذهبی و مساجد برای طبخ غذای گرم و توزیع آن بین خانواده‌های محروم و کم‌برخوردار اقدام می‌کند.

وی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده در روز عید غدیر بیش از ۴۰ هزار پرس غذای گرم در نقاط مختلف استان سمنان پخت و با اولویت خانواده‌های کم‌برخوردار توزیع می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان سمنان افزود: بیش از ۷۰ مجموعه جهادی، هیأت مذهبی و مساجد در این پویش مسؤولیت پخت و توزیع غذا را عهده‌دار می‌شوند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1338309

مهمترین اخبار ایران و جهان: