نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 09:38

اقدامات حساب شده نیروهای یمنی توازن را به منطقه بازمی‌گرداند

وزیر دفاع و سخنگوی نیروهای مسلح یمن بر آمادگی این نیروها برای مقابله با دشمن متجاوز تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که این نیروها در بالاترین سطح از آمادگی برای پاسخگویی به درخواست فرماندهان یمن و مقابله با دشمن هستند.

وی افزود: نیروهای یمنی در صورتیکه به درخواست‌های ملت یمن از سوی کشورهای متجاوز پاسخی داده نشود، در بالاترین سطح از آمادگی برای مقابله با دشمن قرار دارند.

این سخنان سخنگوی نیروهای مسلح یمن در جریان بازدید وی از جبهه‌های درگیری در جیزان مطرح شد.

یحیی سریع پیشتر نیز اعلام کرده بود: پس از گذشت یک سال و نیم آتش بس که نه جنگ است و نه صلح؛ نیروهای مسلح آمادگی خود را اعلام کرده‌اند و برای روزهای آینده آماده شده‌اند و منتظر اشاره فرمانده (رهبر انصارالله) برای آغاز عملیات آزادی وطن و اخراج متجاوزان در همه سطوح در دریا و خشکی و ضربات ویژه در عمق خاک کشورهای متجاوز هستند و اگر آن‌ها دنبال صلح هستند ما اهل صلحیم و اگر دنبال جنگ هستند ما مردان جنگیم.

از سوی دیگر «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع یمن در جریان بازدید از مواضع نیروهای این کشور در کرش، القبیطه، دمنه خدیر و ماویه تاکید کرد که اتحاد یمن حفظ خواهد شد و این مسأله چیزی نیست که بتوان بر سر آن معامله کرد یا از آن گذشت.

وی اضافه کرد: کشورهای عضو ائتلاف سعودی و دیگر کشورها، در مسیر سیاسی مانع تراشی می‌کنند و می‌خواهند اتحاد یمن را از بین ببرند. آنها به دنبال برهم زدن اتحاد اجتماعی در یمن هستند.

العاطفی بیان کرد: این در حالیست که نه موانع طبیعی و نه موانع جغرافیایی باعث نمی‌شود میان مردم یمن فاصله بیافتد. ما با تمام وجود و با تمام امکاناتمان، از استقلال ملی و حاکمیت یمن در کنار آزادی و کرامت این کشور محافظت می‌کنیم؛ این مسأله جز با بیرون راندن اشغالگران محقق نخواهد شد.

وی کشورهای متجاوز علیه یمن را خطاب قرار داد و گفت: آتش بس بر اساس میل شما باقی نخواهد ماند و نیروهای مسلح یمن اقدامات حساب شده‌ای را انجام خواهند داد که توازن را به منطقه بازمی گرداند.

وزیر دفاع یمن تصریح کرد: اگر کشورهای متجاوز به دنبال صلح باشند آسوده خواهند بود اما اگر به دنبال جنگ باشند ما این میدان را نبردی تبدیل خواهیم کرد که پایان آن مشخص نیست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1320797

مهمترین اخبار ایران و جهان: