نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 12:41

21 ایستگاه پروازی کشور آماده استقبال از حجاج شدند

21 ایستگاه پروازی کشور برای استقبال از حجاج آماده شدند. عملیات بازگشت حجاج از فردا آغاز می‌شود و روزانه 9 پرواز از فرودگاه‌های جده و مدینه برای انتقال حجاج به کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امسال ۸۷ هزار و ۵۴۱ نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف شدند که ۶۰ درصد زائران مدینه اول و ۴۰ درصد مدینه دوم هستند.

آغاز فعالیت وسایل حمل و نقل عمومی در مکه مکرمه

بر اساس برنامه سعودی‌ها، وسایل حمل و نقل عمومی برای حجاج تا سیزدهم ذی‌الحجه در مکه مکرمه امکان فعالیت ندارند. در عربستان امروز سیزدهم ذی‌الحجه است و وسایل حمل و نقل عمومی مجدد فعالیت خود را آغاز کردند و به این ترتیب روند بازگشت حجاج سعودی نیز آغاز شده است.

حجاج ساکن عربستان از امروز مکه مکرمه را ترک می‌کنند. همچنین از فردا زائران خارجی به کشورهای خود بازمی‌گردند. حجاج ایرانی نیز از فردا ۱۲ تیرماه به کشور بازمی‌گردند که البته در نخستین مرحله، کاروان‌های مدینه اول که قبل از حج تمتع به مدینه اعزام شده بودند، به کشور بازمی‌گردند.

عملیات بازگشت حجاج از ۱۲ تیر تا ۳ مرداد

کاروان‌های مدینه دوم هم از امروز راهی مدینه منوره شدند. عملیات بازگشت کاروان‌های مدینه دوم از ۱۳ تیرماه آغاز خواهد شد و تا سوم مرداد به پایان می‌رسد.

در حج تمتع امسال، حجاج ایرانی از فرودگاه‌های جده و مدینه به کشور بازمی‌گردند. قرار بود فرودگاه طائف نیز برای انتقال حجاج مورد استفاده گیرد، اما همچنان مذاکرات با سعودی‌ها در این رابطه، به نتیجه نرسیده است.

آمادگی ۲۱ ایستگاه پروازی برای استقبال از حجاج

۲۱ ایستگاه پروازی کشور هم برای استقبال از حجاج آماده شده است. از فردا روزانه ۲ هزار حاجی ایرانی به کشور بازمی‌گردند که پس از آغاز عملیات بازگشت کاروان‌های مدینه دوم، با توجه به انجام روزانه ۵۰ پرواز به کشور، بیش از سه هزار و ۵۰۰ حاجی وارد کشور می‌شوند.

بر اساس برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت، آخرین گروه حجاج ایرانی سوم مرداد به کشور بازمی‌گردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1324909

مهمترین اخبار ایران و جهان: