نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 20:03

سند جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری تصویب شود

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری بر تصویب سند جامع گردشگری استان با توجه به ظرفیت‌ها و آمایش سرزمینی و فراهم شدن اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت‌های این سند تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از دفتر نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، احمد راستینه در حاشیه دیدار با عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ترمیم و اصلاح اماکن گردشگری و میراث ماندگار چهارمحال و بختیاری نباید به موضوعات فراموش‌شده تبدیل شود و اعتبار لازم برای انجام این اقدامات در استان پیش‌بینی شود.

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال جاری به وظایف تخصصی خود توجه ویژه داشته باشد. 

وی افزود: در این نشست بر تصویب سند جامع گردشگری استان با توجه به ظرفیت‌ها و آمایش سرزمینی و فراهم شدن اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت‌های این سند تأکید شد.

راستینه اضافه کرد: با توجه به معرفی شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد و ظرفیت بی‌نظیر چالشتر در تولید فرش و همچنین شهر هفشجان که نامزد عنوان شهر ملی سنگ است در این نشست مقرر شد طرح توسعه گردشگری و ارتقای صنایع‌دستی و پیش‌بینی تسهیلات لازم برای بهره‌مندی از این فرصت‌ها انجام شود. 

وی با اشاره به اینکه در این نشست بر ایجاد دهکده فرش در چالشتر و بر پیگیری ساخت‌وساز آن تاکید شد، عنوان کرد: همچنین بر حفظ و ترمیم آثار تاریخی از جمله پل زمان‌خان، قلعه چالشتر و پل هوره تاکیدات لازم انجام و مقرر شد اعتبارات لازم در این خصوص پیش‌بینی شود.

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری بر ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در شهرهای مختلف به ویژه شهرکرد به عنوان مرکز استان تاکید کرد و گفت: با توجه به آن که گردشگری و توسعه بوم‌گردی یکی از ظرفیت‌های مهم ایجاد اشتغال استان است باید وزارت میراث و گردشگری و صنایع‌دستی متناسب با این ظرفیت پیگیری‌های لازم را برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری انجام دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرهای چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه گردشگری دارند و آثار تاریخی و تمدنی قابل توجهی در برخی از شهرها وجود دارد طراحی ورودی‌های این شهرها به عنوان شهرهای تمدنی و تاریخی و ممتاز در گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد.

راستینه بیان کرد: همچنین در طراحی‌های زیرساختی باید این موارد مورد توجه قرار گیرد و وزارتخانه در سند جامع گردشگری استان این موارد را لحاظ کند. 

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1278297

مهمترین اخبار ایران و جهان: