نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 23:18

دعای عرفه در مرز خسروی طنین‌انداز می‌شود

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین از برگزاری بیست و هشتمین دعای پرفیض عرفه در روز چهارشنبه هفتم تیرماه در مرز رسمی خسروی نزدیکترین نقطه کشورمان به کربلای معلا با حضور مومنان و دلسوختگان اباعبدالله الحسین (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قصرشیرین، حجت خدرویسی امرکز در جلسه هماهنگی دعای پرفیض عرفه در محل فرمانداری قصرشیرین افزود: تمهیدات و امکانات لازم بری پذیرایی و میزبانی زائران عرفه که در این روز به قصرشیرین و مرز خسروی سفر می کنند، اندیشیده شده و در این رابطه دستگاه های اجرایی با بسیج امکانات در آماده باش هستند.

وی اظهار کرد: در محل مسجد مهدیه و میدان شهید سلیمانی خودرو برای انتقال زائران به مرز خسروی پیش بینی شده و به طور یقین با توجه به حضور مردم در این آیین، شاهد تقویت گشت های پلیس راه، راهنمایی و رانندگی و حضور پررنگ دستگاه های خدمات رسان و ماموران انتظامی در کنار سایر ادارات خواهیم بود تا شاهد برگزاری مطلوب دعا در نقطه صفر مرز خسروی باشیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین ادامه داد: طبق روال سابق نیز در روز برگزاری آیین پرفیض دعای عرفه، مرز رسمی خسروی برای تردد زائران انفرادی و کاروانی زائران باز است.

خدرویسی از آماده باش نیروهای امدادی، هلال احمر، مراکز درمانی، استقرار تیم های امداد و نجات در مرز خسروی، استقرار یگان های امدادی خبر داد.

وی از دیگر تمهیدات اتخاذ شده در روز برگزاری دعای عرفه را مفروش کردن، تنظیف و تزیین محل برگزاری دعا، استقرار تیم‌های پزشکی در مرکز فوریت‌های پزشکی، آماده باش بیمارستان، تامین امنیت، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، بیان کرد.

رئیس تبلیغات اسلامی قصرشیرین نیز با تسلیت شهادت امام باقر (ع) گفت: امروز اقتدار جمهوری اسلامی در دیپلماسی قوی رییس جمهور کشورمان با کشورهای همسایه و اثرگذاری کشورمان در دنیا را شاهدیم و در عین حال خانه به دوش بودن منافقان و خواری و ذلت آن ها را می بینیم.

حجت الاسلام خلیل چراغی افزود: دعای عرفه یک فرصتی عالی و اثرگذار برای نشر ارزش های معنوی در بین نسل جوان است چون دشمن درصدد از بین بردن اعتقادات و باورهای جوانان ما است.

وی اظهار کرد: اربعین و دعای عرفه فرصتی مهم برای شناساندن و معرفی مرز رسمی خسروی و شهرستان قصرشیرین به سراسر ایران اسلامی است چون خسروی اصلی ترین، قدیمی ترین و مطلوب ترین مسیر برای تردد زائران به کربلای معلا و عتبات عالیات است.

رئیس تبلیغات اسلامی قصرشیرین گفت: دعا کلید نجات انسان و تقرب به خداوند و مقابله با هجمه های دشمن است و از این امسال نیز به سنت هر سال دعای عرفه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در مرز خسروی با حضور زائران عرفه برگزار می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1311909

مهمترین اخبار ایران و جهان: