نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 18:36

شهدای دفاع مقدس نقطه عطف تاریخ کشور در دفاع از تمامیت ارضی هستند

رشت- راوی دوران دفاع مقدس، نقش شهدا در دفاع از تمامیت ارضی کشور را نقطه عطف تاریخ دانست و گفت: اخلاص و شجاعت شهدا نبردی نابرابر را به دفاع از عزت و شرف هر ایرانی منتهی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد احمدیان بعد از ظهر دوشنبه در یادواره ۱۶۴ شهید فرهنگی و ۸۵۰ شهید دانش آموز گیلان در رشت، نقش شهدا در دفاع از تمامیت ارضی کشور را نقطه عطف تاریخ دانست و گفت: اخلاص و شجاعت شهدا نبردی نابرابر را به دفاع از عزت و شرف هر ایرانی منتهی کرد و نقشه‌های شوم زیاده خواهان عالم را بی اثر کرد.

این راوی دفاع مقدس با بیان اینکه جنگ علیه ملت ایران همچنان ادامه دارد، افزود: جنگ امروز فرهنگی، اقتصادی و ترکیبی است تا ذهن جوانان خلاق و آینده ساز کشور را از حقایق تعالی بخش این سرزمین منحرف کند.

وی با تاکید بر حفظ بصیرت و تعمق و تأمل در حماسه‌های بی بدیل دوران دفاع مقدس گفت: اگر جوانان از باطن شوم دشمنان با خبر شوند، اتحاد ملی تقویت شده و آینده‌ای پر افتخار رقم می‌خورد.

محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این مراسم برگزاری این یادواره را زمینه ای برای برپایی دومین کنگره‌ی ملی ۸ هزار شهید گیلان در سال آینده عنوان کرد و افزود: تا پایان امسال ۳ یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی در استان برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311553

مهمترین اخبار ایران و جهان: