نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 15:21

صادرات ۵۵ هزار رأس دام از بیله‌سوار/ واکسیناسیون رایگان آغاز شد

اردبیل- فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: در سال‌جاری شاهد ترانزیت ۵۵ هزار رأس دام و صادرات فرآورده‌های خام دامی توسط ۱۱۰ دستگاه کامیون بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، صاحبعلی اصغری ظهر دوشنبه در دیدار با سرپرست دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به نقش دامپزشکی در امنیت غذایی و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین دام و انسان اظهار کرد: نظارت بر توزیع گوشت و فرآورده‌های دامی و کشتارگاه دام در شهرستان از دیگر اقداماتی است که باید بیش از پیش مد نظر باشد.

وی تصریح کرد: اداره دامپزشکی بازرسی‌ها و بازدیدهای خود را از قصابی‌ها و کشتارگاه‌ها افزایش دهد تا شاهد شیوع بیماری‌های دامی در سطح شهرستان نباشیم.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: اجرای طرح رایگان واکسیناسیون پی.پی.آر در سطح ۳۵۰ هزار رأس دام سبک گوسفند، بز و همچنین شروع رایگان واکسیناسیون «بروسلوز» در بین گاو و گوساله در این شهرستان انجام شده است.

اصغری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ترانزیت ۵۵ هزار رأس دام و صادرات فرآورده‌های خام دامی توسط ۱۱۰ کامیون طی امسال انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی به میزان ۷۰۰ رأس دام، سمپاشی و ضد عفونی مناطق سیل‌زده شهرستان در راستای جلوگیری از شیوع بیماری‌های ویروسی و میکروبی به میزان ۱۰۰ لیتر انجام شده است.

در این دیدار سرپرست دامپزشکی استان اردبیل نیز اضافه کرد: ما در هر سنگر خدمت باید تلاش کنیم تا زمینه افزایش سرمایه‌های اجتماعی نظام را فراهم کرده و رضایتمندی مردم را زمینه‌ساز شویم.

مهدی فیضی بیان کرد: سرمایه اجتماعی نظام زمانی تقویت می‌شود که اعتماد مردم به دست آید و این اعتماد نیز در سایه خدمت‌رسانی به محروم‌ترین اقشار، دامداران و صاحبان واحدهای تولیدی طیور انجام‌شدنی است.

وی ادامه داد: در سنگر خدمت‌رسانی دامپزشکی تلاش خواهیم کرد تا در کنار تأمین امنیت و بهداشت غذایی مردم، زمینه مبارزه با بیماری‌های دام و طیور را فراهم کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1328097

مهمترین اخبار ایران و جهان: