نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 08:53

امروزه امنیت غذایی یکی از ارکان اقتدار کشورهاست

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه امروزه بحث امنیت غذایی در دنیا به عامل اقتدار تبدیل شده؛ بحث تامین غذا برای مردم از سیاست‌ها و برنامه‌های مهم و ضروری در کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام علیمراد کماسی مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ۲۱ تا ۲۷ خردادماه به عنوان هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است، اظهار کرد: کلمه جهد در قرآن یعنی تلاش توأم با رنج با مصادیق فراوان در زندگی انسان دارد از جمله در عرصه‌های سازندگی، اقتصادی، کشاورزی، دفاعی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، و اگر این تلاش و کار در راه خدا باشد؛ جهاد مقدس می‌شود.

وی سپس به تشریح  سیاست های وزارت جهاد کشاورزی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه امروزه بحث امنیت غذایی در دنیا به عامل اقتدار تبدیل شده؛ بحث تامین غذا برای مردم از سیاست‌ها و برنامه‌های مهم و ضروری در کشور است.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در کشور ما قبل از انقلاب ۲۵ میلیون تن محصولات غذایی تولید می‌شد اما امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی و کشاورزان تلاشگر ۱۲۵میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید می شود افزود: این بخاطر افزایش و توسعه سطح زیر کشت و بهره گیری از علم و تکنولوژی روز محقق شده است.

وی در ادامه به طرح الگوی کشت بعنوان یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی اشاره داشت و آن را یک ضرورت دانست و افزود: الگوی کشت بر اساس نیاز تولید  مناطق مختلف تدوین شده تا براساس آن تولیدمحصولات ضروری و مورد نیاز مردم تامین شود .

کماسی سپس با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۹۵۰هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که عمده آن کشت دیم است، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از سیاست‌ها اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهاست که به خوبی در استان در حال اجراست و تمامی کارشناسان بخش کشاورزی برای اجرای آن در مزارع بسیج شده اند.

سند دار کردن اراضی کشاورزی دیگر سیاستی بود که توسط کماسی به آن پرداخته شداین هم یکی از طرح های مهم در نظام بخشی به کشاورزی به حساب می آید.

وی در ادامه اشاره ای هم به اقدامات و خدمات سازمان جهادکشاورزی و ادارات تابعه داشتند.
وبابیان اینکه در هفته جهاد کشاورزی ۱۶۴پروژه بخش کشاورزی افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شده گفت: برای اجرای این پروژه ها ۲۵۵میلیارد تومان هزینه گردیده که برای ۸۳۱نفر اشتغال به همراه داشته است.

پایان پیام/پ

کماسی در پایان با تاکید برکارجهادی برای اقتدارغذایی کشور، از کشاورزان ودامداران برای کاروتلاش بیشتر وهمراهی با کارکنان جهادکشاورزی جهت تامین امنیت غذایی شد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1289697

مهمترین اخبار ایران و جهان: