نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 20:38

اراده جدی ایران گسترش همکاری‌ها با پاکستان است

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار قائم مقام وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی پاکستان عزم و اراده جدی تهران جهت گسترش بیش از پیش همکاری‌ها با اسلام آباد را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دوازدهمین دور نشست گفتگوهای مشورتی سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان در روز شنبه ۲۷ خردادماه سال با حضور علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و اسد مجیدخان قائم مقام وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی پاکستان برگزار شد.

در این گفتگوها طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرفین درباره آخرین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز به تبادل نظر پرداختند.

علی باقری در این دیدار گسترش همه جانبه همکاری‌های تهران و اسلام آباد را به نفع دو ملت و در راستای تقویت ثبات و امنیت در منطقه ارزیابی کرده و عزم و اراده جدی جمهوری اسلامی ایران جهت گسترش بیش از پیش این همکاری‌ها با اسلام آباد را مورد تأکید قرار داد.

اسد مجیدخان نیز با مهم ارزیابی نمودن مناسبات دو جانبه اسلام آباد با تهران، از عزم و اراده کشورش برای توسعه همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای با ایران خبر داده و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور به روند خوب رو به رشد خود ادامه دهد.

در این دور از گفتگوها توافق شد برای تحرک بخشیدن به روابط در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کمیته‌های کاری تشکیل شود تا ظرف مدت کوتاهی تمام توافقات موجود را که احتمالاً در روند اجرایی شدن آنها کندی وجود دارد مرور کرده و راهکارهای اجرایی شدن آنها را به مقامات دو کشور عرضه نمایند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1291009

مهمترین اخبار ایران و جهان: