نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 17:09

افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی مورد توجه قرار گیرد

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم مدیریت و ساماندهی بازار برنج گفت: افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر شنبه در دیدار با مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی استان گیلان اظهار کرد: نوسانات برخی بخش‌های تولیدی جامعه، آسیب‌زا اما قابل تحمل است اما زراعت، کشاورزی و خوراک مردم اگر دچار نوسان شود، آثارش بیشتر در جامعه دیده خواهد شد.

وی با اشاره به اهتمام و توجه جدی دولت‌های دنیا به بخش کشاورزی، زراعت، باغداری و تولید انواع مواد پروتئینی، افزود: در برخی کشورها، کشاورزان سرمایه‌دارترین مردم هستند و کشورها توانسته‌اند برای خود ارزآوری قابل توجهی ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه عرصه کشاورزی با تدبیر، مدیریت و دانش محور به بهره وری بالا می‌رسد، گفت: در کنار ابزار، علم و دانش باید برنامه ریزی و تصمیم گیری درستی برای رسیدن به نتیجه اتخاذ شود.

فلاحتی با تاکید بر لزوم توجه به صنعت بسته‌بندی تولیدات کشاورزی، اضافه کرد: رشد در عرصه فناوری‌های نوین و تولیدات کشاورزی ملموس است اما کافی نیست باید بیشتری در این بخش صورت گیرد.

امام جمعه رشت با اشاره به موفقیت ایران در عرصه مهندسی سازه‌ها، تولید ابزار و ماشین‌آلات کشاورزی، عرصه هسته‌ای و سایر بخش‌ها با وجود تحریم‌ها اضافه کرد: شیوه‌های سنتی کشاورزی دیگر پاسخگو نیست و باید به زیرساخت‌ها بروز رسانی شود.

فلاحتی با تاکید بر اینکه افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی مورد توجه قرار گیرد، گفت: کیفیت و کمیت در کنار هم منجر به افزایش بهره وری در بخش کشاورزی می‌شود.

وی به واکاوی دلایل ماندن محصول برنج در دست کشاورز پرداخت و افزود: مدیریت و ساماندهی بازار برنج در راستای حمایت از کشاورزان در اولویت متولیان قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1290797

مهمترین اخبار ایران و جهان: