نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 11:32

دریافت بارنامه برای حمل بار با وانت‌ در سیستان وبلوچستان لازم است

زاهدان- رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، گفت: برای حمل بار با وانت‌بار در سیستان وبلوچستان دریافت بارنامه لازم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، محمد یاسین احمدیان در تشریح این خبر، افزود: رانندگان ناوگان وانت بار که نسبت به جابجایی کالا در محورهای مواصلاتی استان اقدام می‌کنند، ملزم به دریافت بارنامه برای حمل بار از شرکت‌های حمل و نقل کالا هستند.

وی افزود: یکی از بسترهای نوین در مقوله حمل و نقل کالا، استفاده از ظرفیت بازارگاه‌های الکترونیکی است که یکی از مهم‌ترین اهداف مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز بشمار می‌رود، بر این اساس دارندگان وانت بار می‌توانند برای حمل بار در محورهای برون‌شهری، نسبت به دریافت بارنامه اقدام کنند.

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان یکی از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح را، ساماندهی تردد ناوگان حمل و نقل سبک بار در سطح جاده‌های استان برشمرد و در ادامه گفت: با تحت پوشش قرار گرفتن ناوگان وانت بارها، ایمنی تردد آن‌ها در محورهای مواصلاتی ارتقا می‌یابد چراکه ملزم به دریافت معاینه فنی خودرو می‌شوند.

احمدیان با بیان اینکه تاکنون ۹۳۶ فقره کارت هوشمند برای ناوگان وانت بارهای برون شهری سیستان و بلوچستان صادر شده از مالکین وانت بارهای عمومی برون شهری استان خواست با مراجعه به درگاه ملی مجوزها نسبت به ثبت نام کارت هوشمند وانت بار خود اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1289909

مهمترین اخبار ایران و جهان: