نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 09:09

اولین درخواست از رئیس‌جمهور در سفر اول به کهگیلویه و بویراحمد چه بود؟

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای اداری استان به ریاست آیت الله رئیسی و در اولین روزهای کاری خود در سالن دانشگاه یاسوج یک درخواست از زئیس‌جمهور داشت که باید واکاوی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ در سفر اول رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای دولت سیزدهم یکی از درخواست‌ها از آیت الله رئیسی ایجاد دانشگاه صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

خوب به یاد داریم که سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای اداری استان به ریاست آیت الله رئیسی و در اولین روزهای کاری خود در سالن دانشگاه یاسوج اینگونه عنوان کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل مسائل مختلف از جمله ضعف در صنعت نیاز به یک واحد آموزش عالی با عنوان دانشگاه صنعتی دارد.

استان کهگیلویه و بویراحمد هرچند در زمینه مراکز آموزش عالی از دانشگاه دولتی گرفته تا واحدهای دانشگاه آزاد و پیام نور همچنین فنی حرفه‌ای و علمی کاربردی کمبود آنچنانی در آن احساس نمی‌شود اما به دلیل ضعف مفرط در فرهنگ کار و همچنین ضعیف بودن صنایع استان به یک واحد آموزش عالی در حد دانشگاه صنعتی نیاز دارد.

اما در خصوص واحدهای صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد باید گفت طبق آنچه که تاکنون مسئولان اعلام کرده‌اند سهم استان از صنعت کشور نیم درصد بوده در حالی که ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه معادن و منابع زیرزمینی بسیار بیشتر از برخی از استان‌های صنعتی دیگر است.

این استان در زمینه معادن مانند بوکسیت و سلستین و مس و سایر ذخایر معدنی یکی از استان‌های غنی در کشور به شمار می‌رود.

همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه صنعت نفت یکی از سه استان اول کشور بوده که ۲۵ درصد نفت کشور را تامین می‌کند به همین خاطر با ایجاد یک دانشگاه صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد می‌توان علاوه بر تربیت نسلی از مهندسان متخصص برای این استان و سایر نقاط کشور ارتباط میان دانشگاه و صنعت را در استان مستحکم کرده تا کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت فعلی خارج شود.

به همین خاطر یکی از بهترین پیشنهادات به هیئت دولت در سفر اول پیشنهاد ایجاد دانشگاه صنعتی بوده و می‌بایست دولت و به خصوص وزارت علوم تحقیقات و فناوری این موضوع را به جد در دستور کار قرار دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1341497

مهمترین اخبار ایران و جهان: