نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 10:34

غدیر صدای رسای مبارزه با ظلم و انحراف است

بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: غدیر صدای رسای مبارزه با ظلم و بی عدالتی و انحراف است.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: هر آئین، مذهب و هر جریان فکری و عقیدتی ممکن است در طول مسیر زمان با توجه به خاصیت دنیایی انسان‌ها و غزائز نهفته در افراد و مسائل مادی و … دیگر به انحراف کشیده شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: آنچه مسلم است اینکه دین کامل اسلام ناب نیز بخاطر همین مسأله از طرف خداوند مورد محافظت قرار گرفته است و از این رو مسئله ولایت امام معصوم (ع) بعد از نبی مکرم اسلام و غدیر را به عنوان یک ضمانت و پشتوانه برای جلوگیری از انحراف اسلام مطرح و تدبیر کرده است.

پیام ویژه غدیر

سالاری مکی ادامه داد: مهمترین پیام غدیر صیانت از اسلام ناب به وسیله امامت امام عادل منصوب و منسب به جریان وحی است.

وی با اشاره به اینکه آنچه از محتوای خطبه غدیر استفاده می‌شود این است که اجرا شدن احکام دین و سعادتمندی بشری، زبونی دشمنان و تقویت ارزش‌های الهی در گرو امر امامت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: آنچه در سبک و سیره و استدلالات ائمه طاهرین نسبت به جریان غدیر و نیز حوادث بعد از آن مشاهده می‌شود این مطلب را به ما می‌فهماند که شیطان و شیاطین جن و انس به صورت مستمر و مدام در مسیر توسعه پیام غدیر سنگ اندازی کرده و تلاش می‌کنند جلوی نورانیت منبعث از غدیر را به هر نحو ممکن بگیرند.

تأکید ائمه (ع) بر گفتمان سازی غدیر

سالاری مکی اظهار کرد: از این جهت تأکید اهل بیت (ع) بر بزرگداشت این عید بزرگ و بیشتر ناظر به جریان سازی گفتمان غدیر در این قالب است.

وی با تأکید بر اینکه غدیر صدای رسای جریان ولایت است، بیان کرد: همچنین از طرف دیگر غدیر صدای گویای مبارزه با دشمن است و از این جهت در مفاهیم دینی ما از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: آنچه ضرورت تقید به بزرگداشت بزرگداشتن عید غدیر که یک امر الهی است را چند برابر می‌کند گرفتار شدن نوع بشر به خودخواهی جریان استکبار است و امروز لازم است که بُعد اجتماعی و سیاسی غدیر تبیین شود.

تمسک به فرهنگ غدیر راه نجات بشریت

سالاری مکی با بیان اینکه جامعه باید از سرچشمه زلال غدیر سیراب شد، گفت: جامعه باید بتواند با استفاده از دستاوردهای معرفتی و اعتقادی برخواسته از مکتب غدیر، بندگی خدا را بدون پیروی از مکاتب منحرف بلکه با الهام از منبع وحی و روایات استفاده کنند.

وی یادآور شد: همانطور که در خطبه غدیر وعده آمدن منجی عالم بشریت داده شده است امروز جهان برای رهایی از ظلم و بی عدالتی و شهوترانی عده‌ای دنیا پرست لازم است بر سر سفره غدیر بنشینند و از شهد عسل مصفای ولایت ارتزاق کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1340109

مهمترین اخبار ایران و جهان: