نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 12:51

عملیات جنگ ضدزیردریایی ناوگان اقیانوس آرام روسیه

کشتی‌های جنگی ناوگان اقیانوس آرام، عملیات جنگ ضدزیردریایی و شلیک علیه اهداف زمینی و هوایی انجام داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان روسیه و کشورهای غربی در پی جنگ اوکراین و همزمان با رزمایش 15 روزه ناوگان روسیه در آب‌های دریای ژاپن؛ بخش پشتیبانی اطلاعات ناوگان اقیانوس آرام روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که در جریان یک تمرین رزمی، کشتی‌های جنگی ناوگان اقیانوس آرام روسیه عملیات جنگ ضدزیردریایی (ASW) و شلیک علیه اهداف زمینی و هوایی را تمرین کردند.

در شرایطی که کشورهای غربی و ناتو تحرکات علیه روسیه را تشدید کرده‌اند، روسیه در هفته‌ها و ماههای اخیر، با برگزاری تمارین نظامی در مقابل رقبای خود قدرتنمایی کرده است.

خبرگزاری روسی «تاس» در این خصوص گزارش کرد، واحد اطلاع‌رسانی ناوگان اقیانوس آرام روسیه در خصوص این تمرین نظامی توضیح داد: «ناوچه «مارشال شاپوشنیکوف»، ناوشکن ضدزیردریایی «ادمیرال تریبوتس» و «ادمیرال پانتلیف» بعنوان بخشی از نیروی تاکتیکی در چارچوب یک بخش تمرینی، جستجو، ردیابی و انهدام زیردریایی یک دشمن شبیه سازی شده را انجام دادند».

طبق این گزارش، کشتی‌های نظامی روسیه سپس تمرین شلیک به اهداف زمینی و هوایی با استفاده از سلاح‌های AK-100 را انجام دادند.

روز گذشته، وزارت دفاع روسیه از آغاز رزمایش عملیاتی 15 روزه ناوگان روسیه در آب‌های دریای ژاپن و دریای اوخوتسک که تا 20 ژوئن (30 خرداد ماه) ادامه دارد، خبر داد.

وزارت دفاع روسیه در پیامی که در صفحه تلگرام خود منتشر کرده است، نوشت: «بیش از 60 کشتی جنگی و کشتی پشتیبان و حدود 35 هواپیمای نیروی دریایی، نیروی ساحلی و بیش از 11 هزار نظامی در رزمایش نیروهای ناوگان اقیانوسیه مشارکت دارند».

حدود یک ماه پیش، ناوگان در اقیانوس آرام با ناوشکن ضد زیردریایی «آدمیرال تریبوتس» خود در دریای ژاپن رزمایش ضد زیر دریایی برگزار کرد.

پیش از آن، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین با اشاره به صحبت‌های «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه مبنی بر ضرورت آمادگی کامل جنگی ناوگان اقیانوس آرام گفت: «دوران آشفته‌ای است و خطر درگیری‌های منطقه‌ای وجود دارد».

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1282653

مهمترین اخبار ایران و جهان: