نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 08:54

گلستان رتبه دوم کشور در کاهش سرقت

رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: استان گلستان با کاهش 6 درصدی سرقت رتبه دوم کاهش سرقت در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از دادگستری کل استان گلستان، حیدر آسیابی گفت: مجموعه اقدامات قضایی و انتظامی شامل برخورد قاطع با سارقان، افزایش شناسایی و دستگیری سارقان و رویه واحد شعب اجرای احکام کیفری حوزه‌های قضایی استان از جمله تلاش‌هایی است که خروجی آن ، کاهش 6 درصدی سرقت در استان بدنبال داشته است.

حیدر آسیابی با اشاره به اینکه گلستان در کاهش سرقت در کشور جایگاه دوم را دارد، افزود: در کنار اقدامات سختگیرانه قانونی به مجرمان به ویژه سارقان ، باز اجتماعی شدن مجرمان را هم دنبال می‌کنیم و به همین منظور پیگیر فعال‌تر شدن مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان هستیم تا با بسترسازی برای اشتغال و توانمندسازی محکومان ، از بازگشت دوباره آنان به زندان و ارتکاب جرم ، جلوگیری کنیم.

رئیس‌کل دادگستری گلستان  از تلاش برای پایش محکومان سرقت پس از گذراندن دوره محکومیت و آزادی هم خبر داد و گفت: در قالب این طرح ، اطلاعات محکومان آزاد شده سرقت ناشی از پایان محکومیت بعد از آزادی جهت انجام تدابیر پیشگیرانه به ضابطین قضایی اعلام می‌شود.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1281853

مهمترین اخبار ایران و جهان: