نیوز سیتی!
18 تیر 1402 - 00:43

۱۴۰۰واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای کوچک آذربایجان غربی اجرا شد

ارومیه - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای طرح یک هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای کوچک استان خبر داد.

جعفر برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: همچنین در کمتر از یک سال، ۲۱۴ واحد مسکونی ساخته شده در این شهرها در قالب طرح نهضت ملی مسکن به مرحله اجرای سقف رسیده است.

وی ادامه داد: برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن، زمین مورد نیاز در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تأمین شده و به مرور برای آغاز عملیات اجرایی ساخت به صورت کارگزاری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تحویل می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی اضافه کرد: از شهریور سال گذشته، مراحل عملیاتی احداث یکهزار و۷۲۷ واحد در ۷ شهر آذربایجان غربی آغاز شده است و سعی داریم با همکاری دیگر نهادها روند تخصیص زمین را سرعت پیدا کند.

برزگر با بیان اینکه مسکن، بیشترین سهم را در سبد هزینه خانواده دارد گفت: تولید مسکن با عرضه زمین می‌تواند باعث رشد اقتصادی و کاهش تورم در کشور شود.

برزگر یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با توجه به رسالت خود در متن فرمان تاریخی حضرت امام (ره) جهت دسترسی آسان اقشار کم در آمد به مسکن ایمن و استاندارد، تلاش‌ها و برنامه ریزی های مضاعفی در جهت بهبود شرایط مسکن و رفع کمبودها و معضلات آن در دستور کار خود دارد.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عزم جدی برای احداث سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در کشور دارد، اظهار کرد: سهم آذربایجان‌غربی از این تعداد ساخت ۱۳ هزار واحد مسکن روستایی است که این اقدام نقش بسزایی در مقاوم سازی و حتی مهاجرت معکوس به روستاها ایفا می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه از ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ واحد روستایی در استان، تاکنون ۹۵ هزار و ۱۸۸ واحد مسکن مقاوم روستایی ساخته شده است، ادامه داد: سهمیه استان در بحث ساخت مسکن مقاوم سالانه ۱۳ هزار واحد روستایی است که در صورت مشارکت مردمی و بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات این میزان تا ۲۱ هزار واحد نیز قابلیت ارتقا دارد.

برزگر خاطرنشان کرد: تاکنون مالکین ۱۲ هزار و ۲۶۸ واحد برای ساخت مسکن مقاوم روستایی جهت عقد قرارداد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و ساخت مسکن مقاوم ۵ هزار و ۶۴۵ واحد روستایی آغاز شده است.

وی تاکید کرد: طبق سهمیه استان در ساخت مسکن مقاوم روستایی پیش بینی می‌شود که تا پایان سال ۱۴۱۰ تمامی واحدهای روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم سازی شده باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1342853

مهمترین اخبار ایران و جهان: