نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 13:10

نماز عید سعید قربان در شهرکرد اقامه شد

شهرکرد_نماز عید سعید قربان همزمان با سراسر استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد نیز اقامه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی خطیب نماز عید قربان شهرکرد در خطبه‌های نماز عید قربان ضمن تبریک، اظهار کرد: این عید یادگار حرکت توحیدی حضرت ابراهیم بت شکن، در زمینه حمد و سپاس خدا است.

وی با اشاره به اینکه بالاترین شکرگزاری به درگاه خداوند اقامه نماز و رساترین آن حمد نعمات پروردگار است تصریح کرد: سنت حسنه عید قربان به عنوان یکی از اعیاد مهم مسلمانان باید احیا و این سنت‌ها به صورت باشکوه برگزار شود.

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه بهتر است قربانی به صورت کامل صدقه داده شود گفت: با صدقه دادن به نیازمندان می‌توان گوشه‌ای از مشکلات آنها را برطرف کرد.

وی خاطر نشان کرد: عید قربان روز کمال و اثبات ایمان به خالق یکتا است. لبیک حضرت ابراهیم (ع) به فرمان قربانی از جانب الله سبب شد تا تحولی شگرف در مراسم قربانی پدید آید و بزرگداشت همه ساله این سنت حسنه در دهم ذی الحجه در موسم حج از سوی مسلمانان جهان در واقع تعظیم به شعائری است که از ابراهیم خلیل الله و مناسک و سنن او به یادگار مانده است.

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به عواقب مال حرام افزود: فردی که از مخلوط شدن مال حرام با مال خود آگاه است باید آن را جدا کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1317353

مهمترین اخبار ایران و جهان: