نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 10:03

هر هیئت تبدیل به یک گروه جهادی شود/کنشگری اجتماعی را تقویت کنیم

بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: هر هیئت باید تبدیل به یک گروه جهادی شده و در عرصه های اجتماعی و به ویژه در محلات، اتفاقات خوبی با کمک خیرین رقم بزند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت سالار مکی صبح دوشنبه در اولین نشست اعضای شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی با موضوع عید غدیر و محرم و صفر اظهار کرد: هیئت طبق گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی کانون جهاد تبیین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه نباید از سلاح خود یعنی جهاد تبیین غفلت کنیم، بیان کرد: دشمن از کورترین روستاهای ما از طریق فضای مجازی یاری یارگیری کرده است که یک زنگ هشدار محسوب می‌شود.

پیرامون حجاب اقناع درونی صورت گیرد

سالاری مکی ادامه داد: در موضوع حجاب هر چند مسائل قانونی باید مدنظر باشد ولی در کنار آن باید اقناع درونی نیز در دختر و بانوی ما به وجود آید چرا که در غیر این صورت به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه ما از سرمایه جوانی جوانان خود غفلت کرده‌ایم، یادآور شد: بزرگترین سرمایه ما جوانی با باورهای مذهبی و ایمانی است که می‌تواند با تولید محتوای غنی و تأثیرگذار در حوزه فرهنگ نقش آفرین باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: اکثریت مردم در ایام محرم به محله امام حسین (ع) یا همان هیئت‌ها سر می‌زنند که یک ظرفیت بسیار مهم محسوب می‌شود ولی کار تبیینی را باید برنامه‌ریزی شده و دقیق داشته باشیم.

هیئت ظرفیت مهم ما در جهاد تبیین است

سالاری مکی اظهار کرد: در شرایطی که دشمن از دورترین روستاها برای خود یاری یارگیری می‌کند ما نیز باید از ظرفیتی چون مسجد و هیئت‌ها استفاده کنیم که در نقطه نقطه کشور ما فعالیت دارد.

وی با تأکید بر اینکه شاخصه انسان انقلابی این است که رضایت خود را بر رضایت ولی فقیه مقدم نمی‌دارد، بیان کرد: این نکته را ما از سبک زندگی سردار شهید قاسم سلیمانی دریافته‌ایم و در این مسیر باید حرکت کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: ما در روز ششم تیرماه نشست نیم روزه‌ای پیرامون محتوای محرم ویژه منبری‌ها داریم تا درباره محتوای خوب و مورد نیاز جامعه در ایام محرم به انسجام دقیقی برسیم.

سالاری مکی با اشاره به اینکه قبل از محرم باید ویژه بر روز عید غدیر کار کنیم، یادآور شد: در روز عید غدیر و در مجموع بر روی نشر خوبی‌ها کار کنیم.

اجتماعات مذهبی باشکوه برگزار شود

وی با بیان اینکه محتوا دهی به جریان هیئت برای تبدیل آن به یک پایگاه فکری از دیگر مسائل ضروری است، گفت: همچنین هر هیئت باید تبدیل به یک گروه جهادی شده و در عرصه‌های اجتماعی و به ویژه در محلات، اتفاقات خوبی با کمک خیرین رقم بزند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر از دل فعالیت هیئت یک زندانی جرایم غیر عمد آزاد شود بی شک هیچ وقت رابطه او با مجلس امام حسین (ع) قطع نخواهد شد.

سالاری مکی با تأکید بر اینکه مناسبت‌های مذهبی را به طور ویژه باشکوه برگزار کنیم، یادآور شد: جوان و نوجوان ما باید کنشگری در کف خیابان و برگزاری اجتماعات مذهبی در خیابان را یاد بگیرد.

وی با بیان اینکه قرارگاه نوجوانان را راه اندازی کرده‌ایم، گفت: هر هیئت باید در دل خود یک هیئت ویژه نوجوانان و یک هیئت ویژه بانوان داشته باشد و هیئت‌های خراسان جنوبی چنین ظرفیتی خوبی را دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: باید اجتماعات مذهبی چون مهمانی چند کیلومتری غدیر را گسترش دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1294653

مهمترین اخبار ایران و جهان: